Kampanj
Ikoniska Cola-flaskan blir en del av kända konstverk – Warhol i centrum
Publicerad: 6 mars 2023, 14:20
Skriet och Coca-cola.
Foto: Coca-cola
I sin nya kampanj ”Masterpiece” tar Coca-cola sin läskflaska på en museumresa genom olika klassiska målningar och skulpturer skriver AdAge. Från Andy Warhols klassiska verk ”Coca Cola (4)” till ”Skriet”, ”Sovrummet i Arles” och ”Flickan med pärlörhänge”.
Kärnan i kampanjen är reklamvideon där en oinspirerad målarstudent i sin fantasi drar ut colaflaskan ur Andy Warhols klassiska målning från 1962 och genom andra ikoniska konstverk. Detta är den senaste versionen av varumärkets globala ”Real Magic”-kampanj.
Några av verken som medverkar i videons museum är Munchs Skriet, Hiroshiges ”Drum Bridge and setting sun”, Van Goghs ”Sovrummet i Arles” och många fler. Videon slutar med att flaskan skickas till Vermeers ”Flickan med pärlörhänge” där flickan drar fram en kapsylöppnare och öppnar flaskan. Slutligen skickar hon över Coca-Colan till studenten som tar några klunkar och sedan börjar fylla sitt ritblock med idéer.
”Masterpiece”-videon och innehållet för kampanjen är framtagen av reklambyrån Blitzworks.
Förutom videon kommer kampanjen även visas på digitala reklamskyltar som har tagits fram av byråerna WPP och David. Även digitala samlarobjekt av Tafi och Blitzwork finns som en del av kampanjen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.