Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Influencer marketing ska lyfta Barncancerfonden

Publicerad: 29 September 2020, 08:31

Johnny Federley Kroneld är marknadsansvarig för Barncancerfonden. Till höger syns ett inlägg i kampanjen.

Åtta influencers ska hjälpa Barncancerfonden att nå ut till bidragsgivare. Alla samarbeten sker pro bono.


Ämnen i artikeln:

BeatlyBarncancerfonden

Under september månad inträffar barncancermånaden, vilket Barncancerfonden bland annat uppmärksammar genom en gala och en kampanj som även rullar i oktober månad. 

Med hjälp av influencers ska man nu nå ut till potentiella bidragsgivare, som sprider ordet och kännedomen om fonden. Totalt åtta influencers är med i kampanjen som ambassadörer, och postar inlägg på sina sociala medier: Niclas Wahlgren, Madeleine Ilmrud, Julia Khouri, Fatima Lima Vieira, Angelica Lagergren, Elin Lewenhaupt, Therese Wickman och Susan Törnqvist. Kampanjen rullar med flera inlägg per profil under september och oktober månad.

Alla samarbeten sker pro bono, och inläggen markeras som obetalda samarbeten. 

Influencerbolaget Beatly har bidragit pro bono med briefarbete och dialog med respektive influencer. 

– Det gör otrolig skillnad under en kampanjaktivering som Barncancer-månaden. Vi ser alltid till våra målgrupper och deras beteende, där blir mixen av mediekanaler avgörande för att nå genomslag, sprida kunskap och höja insamlingen. Engagemanget som de influencers vi samarbetar med är högt och det är fint att se hur det även skapar hög effekt på Barncancerfondens arbete, säger Johnny Federley Kroneld, som är marknadsansvarig för Barncancerfonden, i ett inlägg hos Beatly.

Barncancerfonden har också en räckviddskampanj samt företagsaktiveringar samt Run of Hope och Walk of Hope för att nå ut till bidragsgivare under hösten.

Arbetsgrupp:

Michel Brygiewicz, Kommunikationschef, Barncancerfonden

Johnny Federley Kroneld, Marknadsansvarig, Barncancerfonden

Mathilda Aronsson, Marknadskoordinator Barncancerfonden

Anne Bergsten, Varumärkesansvarig, Barncancerfonden

Linnéa Andersson, Kundansvarig, mediabyrå Carat, Amplifi (Dentsu Aegis)

Tanja Rybak, Specialist, mediebyrå Carat, Amplify (Dentsu Aegis)

Johanna Dolk Wallstedt, Strateg, influencer-nätverk Beatly

Denise Nyberg, Campaign Manager, influencer-nätverk Beatly

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

BeatlyBarncancerfonden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.