Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Inför bröstcancermånaden: Lindex lyfter vikten av att undersöka sina bröst

Publicerad: 27 september 2022, 09:09

Oktober är kampanjmånad för Cancerfonden, och Lindex stöttar välgörenheten för nittonde året i rad. Kampanjen ”Support your sisters” belyser vikten av att känna på sina bröst och att stötta forskningen.

Ämnen i artikeln:

LindexRosa BandetNyheter

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Kampanjen lyfter fram ett antal kvinnor som genomgått behandling för cancer och de visar i bilderna upp sina ärr. Lindex chef för kultur och kommunikation, Sanna Lindgren, kommenterar kampanjen i ett pressmeddelande:

– Vårt högre syfte – att stärka och inspirera kvinnor överallt – ligger till grund för allt vi gör på Lindex. Att vara med och bidra till Rosa bandet-kampanjen i oktober är en hjärtefråga för oss och för nittonde året i rad engagerar den rosa månaden både kunder och medarbetare. Tillsammans bidrar vi till den viktiga forskningen som är beroende av donationer för att fortsätta nå nya framsteg.

Budskapet, ”Support your sisters”, syftar dels till vikten av att bidra till cancerforskningen och dels till vikten av att regelbundet undersöka sina bröst. 

Alla Lindex-butiker säljer Rosa bandet och dessutom skänker man tio procent av bh-försäljningen till cancerforskning. Man har även skapat en bröstskola där man sprider kunskap om hur och varför man bör undersöka sina bröst.

– Det krävdes ett särskilt mod för kvinnorna i kampanjen att ställa sig framför kameran och visa sina ärr och kroppar efter att ha genomgått cancerbehandling. Vi är berörda av deras unika historier och tacksamma att de hjälper oss nå ut till våra kunder om hur viktigt det är att regelbundet undersöka sina bröst för att så tidigt som möjligt upptäcka när något inte står rätt till, säger Linda Olsson, marknadsföringschef på Lindex. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp:

Byrå: Lindex Inhouse 

Produktionsbolag: Naive

DOP: Malin Gutke, XO

Foto: Lindex Inhouse

Musikproduktion: Freja Drakenberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev