Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Inför julen: King lanserar kombinerat tomteskägg och munskydd för Clas Ohlson

Publicerad: 2 December 2020, 10:02

I sin julkampanj för Clas Ohlson har reklambyrån King tagit fram ett kombinerat munskydd och tomteskägg som släpps i butik och online inför julhandeln. Syftet är att bidra med julstämning trots att julen inte kommer bli som det brukar.


Ämnen i artikeln:

Clas OhlsonKing

Julen 2020 kommer att bli annorlunda, det är de flesta överens om. Detaljhandelskedjan Clas Ohlson vill dra sitt strå till stacken för att bidra både med julstämning och ett förenklat julfixande. Produkten är en variant av Clas Ohlsons ordinarie munskydd i sortimentet, och kommer finnas i butik från och med nu.

Själva idén till produkten är framtagen av reklambyrån King. Tomteskäggmasken går även att köpa på clasohlson.com och lanseras genom en kampanj på stortavlor och i sociala medier vecka 50.

– Längtan efter jul är extra stark i år. Samtidigt kommer julen verkligen inte bli som vanligt. Vi ville hitta ett sätt att hylla julen men samtidigt visa att vi inte får glömma bort situationen vi befinner oss i. Det här är vårt sätt att illustrera att vissa saker kan vara som vanligt, även om andra inte är det, säger Jesper Stein art director på King i en kommentar. 

För att minska trängseln under julhandeln togs fler julklappserbjudanden fram redan i november. Företaget har tidigare år sett att många handlar produkter till sig själva under Black Week medan man väntar med julklappsinköpen till dagarna innan julafton. För att sprida ut julhandeln över längre tid och bidra till mindre trängsel och stress har man i år lades ett större fokus på julklappar redan från november. 

Arbetsgrupp:

Uppdragsgivare Clas Ohlson:

Anna Drysén – Marketing Leader

 

Byrå KING: 

CD/copywriter – Christoffer Dymling

AD – Jesper Stein

Projektledare – Peter Preisler

Produktionsledare – Katarina Bäcklund

Planner – Per Wilson

Kundansvarig – Sunit Mehrotra

ECD – Frank Hollingworth

 

Fotograf: Marcus Kurn

 

Produktionsbyrå Colony:

Producent/regi – Marcus Ahlm

Online grade – Erik Lindahl

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Clas OhlsonKing

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.