Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 2 december 2020, 10:02
I sin julkampanj för Clas Ohlson har reklambyrån King tagit fram ett kombinerat munskydd och tomteskägg som släpps i butik och online inför julhandeln. Syftet är att bidra med julstämning trots att julen inte kommer bli som det brukar.
Julen 2020 kommer att bli annorlunda, det är de flesta överens om. Detaljhandelskedjan Clas Ohlson vill dra sitt strå till stacken för att bidra både med julstämning och ett förenklat julfixande. Produkten är en variant av Clas Ohlsons ordinarie munskydd i sortimentet, och kommer finnas i butik från och med nu.
Själva idén till produkten är framtagen av reklambyrån King. Tomteskäggmasken går även att köpa på clasohlson.com och lanseras genom en kampanj på stortavlor och i sociala medier vecka 50.
– Längtan efter jul är extra stark i år. Samtidigt kommer julen verkligen inte bli som vanligt. Vi ville hitta ett sätt att hylla julen men samtidigt visa att vi inte får glömma bort situationen vi befinner oss i. Det här är vårt sätt att illustrera att vissa saker kan vara som vanligt, även om andra inte är det, säger Jesper Stein art director på King i en kommentar.
För att minska trängseln under julhandeln togs fler julklappserbjudanden fram redan i november. Företaget har tidigare år sett att många handlar produkter till sig själva under Black Week medan man väntar med julklappsinköpen till dagarna innan julafton. För att sprida ut julhandeln över längre tid och bidra till mindre trängsel och stress har man i år lades ett större fokus på julklappar redan från november.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Uppdragsgivare Clas Ohlson:
Anna Drysén – Marketing Leader
Byrå KING:
CD/copywriter – Christoffer Dymling
AD – Jesper Stein
Projektledare – Peter Preisler
Produktionsledare – Katarina Bäcklund
Planner – Per Wilson
Kundansvarig – Sunit Mehrotra
ECD – Frank Hollingworth
Fotograf: Marcus Kurn
Produktionsbyrå Colony:
Producent/regi – Marcus Ahlm
Online grade – Erik Lindahl