Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ingo och Activison Blizzard marknadsför nya Call of Duty - använder spelet som mediekanal

Publicerad: 1 november 2021, 10:39

Tillsammans med Ingo Stockholm gör Activision reklam för nästa Call of Duty-spel genom att stjäla segern från spelarna.


Ämnen i artikeln:

Ingo

Call of Duty: Warzone, är ett multiplayer-spel online där en person kan vinna. 150 spelare tävlar mot varandra tills bara en är kvar, och vinnaren eskorteras sedan från krigsplatsen i en helikopter. Men när den nya versionen av COD, Vanguard, började marknadsföras skedde något märkligt: spelare som vunnit blev skjutna på väg upp i helikoptern.

Den mystiska snipern är Polina Petrova, som är en av huvudkaraktärerna i Vanguard. Call of Duty: Warzone utspelar sig 1984, medan Vanguard har ett andra världskriget-tema.

– Vi är så nöjda med samarbetet med Ingo. De gör oss aldrig besvikna och jag är glad att vi kunde fortsätta vårt arbete efter att ha gjort fantastiska saker tillsammans tidigare, säger Fernando Machado, marknadsföringschef på Activision Blizzard. 

– Den här briefen kom från vårt europeiska marknadsföringsteam. Vi älskade enkelheten i konceptet. Från vår sida hoppade utvecklingsteamet på Raven in för att producera den här spännande idén och föra den till liv i spelet.

Genom att använda spelet som mediekanal har man snabbt nått ut till gamers över hela världen och lyckats skapa en hajp på flera online-forum, bland annat Twitch och Reddit.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://youtu.be/GO02riukfoA

Arbetsgrupp

Ingo:

CCO: Björn Ståhl

Art Director: Max Hultberg

Copywriter: Magnus Ivansson

Project Manager: Rickard Allstrin

Production manager: Klara Jonsson

Planner: Simon Stefansson

 

Kund:

Produced by Raven Software

Directed by Eric Biessman, Senior Creative Director Raven Software 

Tyler Bahl, Vice President and Head of Marketing Activision 

Fernando Machado, Chief Marketing Officer Activision Blizzard

Pelle Sjoenell, Chief Creative Officer Activision Blizzard 

Carolyn Wang, Vice President Consumer Marketing Call of Duty

Anna Malmhake, Managing Director Go-To-Market Activision Blizzard 

Daniel Green, Vice President EMEA Marketing Activision Blizzard

Jim McMullin, Vice President Call of Duty

Michael Sanders, Senior Visual Director Activision Blizzard

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.