Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Inhousebyrån bakom när Adlibris gör största varumärkessatsningen någonsin

Publicerad: 7 september 2021, 07:59

Adlibris vill bjuda in till en inspirerande värld i nya kampanjen ”Hitta din nästa läsupplevelse”.


Ämnen i artikeln:

Adlibris

Under året har Adlibris genomfört ett omfattande varumärkesarbete som nu tas ut i en ny nordisk kampanj. Adlibris Inhouse-byrå ligger bakom kampanjen ”Hitta din nästa läsupplevelse” där Adlibris vill inspirera kunder att upptäcka nya berättelser.

I insiktsarbetet har Adlibris tittar på hur användarna vill konsumera böcker, vilka deras prioriteringar är och hur kundresan ser ut? Bolaget har genomfört flera undersökningar och kundinsikter har lagt grunden för hur varumärket kommer att arbeta med marknadsföring och kommunikation framöver
.
LÄS MER: Nu kommer Amazon – så ska kommunikationen rädda Adlibris position

I undersökningarna har Adlibris identifierat att kunderna efterfrågar inspiration till nästa läsupplevelse, smidiga leveranser, bra kampanjer och attraktiva priser. Tidigare har Adlibris mestadels fokuserat på taktisk marknadsföring men i samband med årets varumärkesarbete kommer annonsören nu att ändra riktning och fokusera på en kombination av emotionella och rationella budskap i sin marknadsföring, vilket den nya kampanjen är ett exempel på.

I kampanjen bjuds kunderna in till en förtrollad värld där vad som helst kan hända. Kampanjfilmen visar också genrebredden i utbudet. 

Kampanjen är den största varumärkessatsningen i Adlibris historia och lanseras i Sverige, Norge och Finland.

Kampanjen implementeras i hela kundresan, både i köpta och egna kanaler. Exempelvis kommer Adlibris synas i form av tv-reklam, OOH, Youtube, sociala medier, printannonser och övriga köpta digitala kanaler.

Dessutom kommer Adlibris med hjälp av nya personaliseringsverktyg möta kundens förväntan på nya läsupplevelser via Adlibris hemsida.

Arbetsgrupp

Beställare:

Sofia Söderqvist, CMO

Kristiina Ajpe, Marknadsansvarig

Finland

Beathe Melsnes, Marknadsansvarig

Norge

Daniela Lund, Marknadsansvarig

Sverige

Byrå: Adlibris Inhouse-byrå:

Anette Erlander, Grafisk Chef

Elias Vieglins, Strategisk

kommunikation

Leo Dahlin, Copywriter

Madelinne Hemgren, Copywriter

Producent:

Henning Cronheim,

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Adlibris

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News