Kampanj
Inifrån och ut – Folktandvården i ny kampanj med Familjen
Publicerad: 24 november 2022, 08:30
Inifrån och ut i Folktandvårdens nya kampanj.
I höstens kampanj tillsammans med Familjen vinklar Folktandvården perspektivet inifrån och ut. Inifrån munnen alltså. Kampanjen är filmad från munnens insida för att belysa allt som våra tänder går igenom på daglig basis.
Kampanjen består av filmer som skapats med en tydlig blinkning till en av musikbandet Prodigys kända musikvideos från sent 90-tal. Målet med kommunikationen är att få regionens 24-29 åringar att skaffa Folktandvårdens erbjudande om tandvård till fast pris, även kallat frisktandvård.
”Vi ville nå ut till unga vuxna med budskapet att tänderna utsätts för enormt mycket påfrestning varje dag och att Frisktandvård därför kan vara ett bra alternativ.” skriver Ulrika Åkervall Westin i ett pressmeddelande.
Med start vecka 47 kommer kampanjen rullas ut i digitala kanaler så som Tiktok och Snapchat där målgruppen är överrepresenterad och kampanjen är skapad efter plattformarnas spelregler. Filmerna är producerade tillsammans med Tarot Pictures.
”Vi kände att om vi kan visa allt man stoppar i munnen varje dag, på ett nytt sätt kunde vi få målgruppen att fatta hur viktigt det är att hålla koll på tänderna. Plus att folk verkar älska att titta på lite halväckliga grejer (läs pimplepopper osv)”, skriver kreatörerna Hedda Hyland och Ulf Paulsrud-Sirbäck
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Folktandvården
Ulrika Åkervall Westin Kommunikationschef
Mikael Klöväng Marknadsansvarig
Familjen Sthlm:
Fanny Vikberg Account Manager
Hanna Ternström Client Director
Hedda Hyland Art Director
Ulf Paulsrud-Sirbäck Copywriter
Josefin Svensson Copywriter intern
Alexandra Karsberg Art Director intern
Johan Olsson Grafisk formgivare
Julia Cederblad Media-strateg