Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Initiativet ”Håll Sverige i gång” låter företag hjälpa varandra i coronakrisen

Publicerad: 27 Mars 2020, 13:13

”Håll Sverige i gång” lanserades den 23 mars.

”Håll Sverige i gång” är ett initiativ med ambition att samla företag som vill erbjuda sin kompetens och expertis till de företag som just nu drabbas av coronakrisen.


Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Bakom initiativet står Emil Berlin, creative director på Hello Studio, tillsammans med Nanette Brink, vd på Sweden HR Group. Med ”Håll Sverige i gång” hoppas de kunna samla företag som erbjuder stöttning inom sina expertområden till dem förtag som drabbas hårt av den marknadssituation som råder till följd av coronaviruset. 

”Håll Sverige i gång” lanserades 23 mars och under första dygnet anslöt sig 42 företag, men enligt ett pressmeddelande har antalet ansluta ökat stadigt sedan dess. Kompetensutbudet beskrivs som brett, bland annat erbjuds hjälp inom juridik, kommunikation, marknadsföring, HR, hälsa och ekonomi.

LÄS MER: FN i öppen brief till kreatörer – vill ha hjälp att stoppa coronaviruset

– Responsen från företagare har varit fantastiskt positiv. Det visar att det finns en väldig gemenskap och kreativitet i allt det här, och en beslutsamhet om att vi kommer klara av krisen om vi jobbar tillsammans. Många företag har börjat paketera om sina fysiska erbjudanden till digitala format för att klara av den nya tillvaron. Mitt i allt det tunga är det oerhört kul att bli påmind om vilken stark innovationskraft som finns i Sverige, säger Emil Berlin i ett pressmeddelande. 

Ett av de företag som går in under plattformen och erbjuder tre timmars kostnadsfri konsultation inom pr, sociala medier och digital kommunikation är Pretto PR. 

Maria Lager, grundare av Pretto PR, kommenterar:

– Många företags överlevnad hänger på att kommunicera sitt budskap och marknadsföra sina produkter och tjänster på ett effektivt och smart sätt till de som ska köpa och använda dem. Nu vill vi hjälpa så många som möjligt genom att effektivisera PR-insatser och skapa skräddarsydda lösningar. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Coronaviruset

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.