Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Inresestopp för svenskar – då kan ditt pass bli stämpelkort på Burger King

Publicerad: 6 Juli 2020, 07:55

Med anledning av Sveriges coronastrategi har flera länder valt att stoppa personer med svenskt pass från att passera gränsen. Nu slår Burger King mynt av situationen tillsammans med Ingo.


Ämnen i artikeln:

Burger KingIngo

Så sent som förra året slog Henley Passport Index fast att det svenska passet var det mäktigaste i världen. Eftersom det möjliggör att resa utan visum eller att man får visum vid ankomst till 187 länder.

Men det nya coronaviruset har vänt logiken på ändan. När många länder inför sommaren har valt att öppna upp sina gränser för resenärer, är det många som säger nej till svenskar som ett resultat av Sveriges coronastrategi. Svenska pass är inte lika användbara som de brukar vara och här skapades en yta där Burger King kunde skapa relevant kommunikation.

Tillsammans med reklambyrån Ingo har hamburgerkedjan låtit passen omvandlas till stämpelkort i sina restauranger. För varje ny stämpel får konsumenten en ny burgare.

– Vi vill kunna erbjuda svenskar som inte får eller vill resa ett alternativt användningsområde för sitt pass så att de kan uppleva riktigt goda utländska smaker gratis här hemma, säger Daniel Schröder, marknadschef på Burger King Sverige i en kommentar.

I stället för en vanlig pass-stämpel får du en stämpel som ger dig valfri burgare från den nylanserade World Gourmet-menyn (max fem stämplar på pass). Endast svenska pass gäller.

Produktionsbolaget bakom kampanjen är NewNew.


Läs mer om kampanjens villkor här.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Burger KingIngo

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.