Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Interflora vill se långsiktighet i kärlekslivet

Publicerad: 17 Februari 2020, 08:03

”Sveriges långsammaste blomsterbud” är den första kampanjen i samarbetet mellan Interflora och House of Radon.


Ämnen i artikeln:

InterfloraHouse of Radon

I oktober 2019 inledde Interflora ett samarbete med kommunikationsbyrån House of Radon och i slutet av förra veckan presenterade parterna den första större kampanjen från samarbetet. 

I kampanjen, ”Sveriges långsammaste blomsterbud” berättar Interflora om en tjänst där man inte bara inför årets alla hjärtans dag kan köpa blommor till sin närmsta utan även boka samma leverans i tre år framöver. Tanken är att uppmuntra kunderna att satsa långsiktigt på kärleken. Kampanjen har gått i print och digitalt.

– Interflora är en riktig drömkund och redan tidigt i processen kände vi att vi klickade. Det är ett grymt kompetent team och en fantastisk produkt som väcker mycket känslor. Efter att nu äntligen lanserat tjänsten är det fantastiskt kul att se hur många i målgruppen också tycker det här med att våga investera i sina relationer långsiktigt är en viktig fråga. Och vi har nu flera hundra kärleksbrev att leverera 2023 - jag blir ju nästan lite rörd av att tänka på att de kommer ske! säger Maja Haraldsson, senior projektledare på House of Radon.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

InterfloraHouse of Radon

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.