Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ipren och BBDO Nordics lanserar nytt koncept – ger sig på den ”ängsliga svensken”

Publicerad: 18 november 2022, 08:55

Sekundärskam och konsekvenserna av att inte behandla sin huvudvärk är temat för Iprens nya koncept.

Ämnen i artikeln:

NyheterIprenBBDO Nordics

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Molande huvudvärk kan göra vem som helst på dåligt humör. Samtidigt visar en Novus-undersökning, beställd av Ipren, att många fortfarande drar sig för att ta en tablett för att lindra smärtan. I Iprens nya koncept, framtaget av BBDO Nordics, har byrån utforskat vilken typ av jobbiga situationer kan leda till. 

– När folk har ont så vill vi att de ska tänka på Ipren. Där föddes också tanken att Ipren kan göra anspråk på andra smärtor och just sekundärskammen är ju väldigt fysisk, så den länken kändes rolig att utforska, säger Elinor Vestergaard, copywriter på BBDO Nordics.

I de två filmer som lanserar konceptet får vi följda med i två situationer: det digitala mötet och uppträdandet på förskolan. 

– Att casta rätt personer till filmerna blev en jätteviktig del eftersom både humorn och skavet ligger i timingen och det väldigt subtila. Vi vill att mottagaren ska känna igen sig i och känna för våra huvudkaraktärer. Och minnas att Ipren alltid finns med där i bakgrunden som en sympatisk räddare i nöden, berättar Viktor Eriksson, art director på BBDO Nordics.

Filmerna är regisserade av Bertil Vorre och producerade av Newland. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev