Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

IQ släpper kampanj om kärlek och alkohol

Publicerad: 8 oktober 2021, 11:15

I lagom tid till att nattlivet kommer tillbaka släpper IQ en ny kampanj om kärlek och alkohol.


Ämnen i artikeln:

IQPerfect Fools

Många känner nog igen känslan av att behöva en drink eller två innan man vågar flörta loss på dansgolvet. I den nya kampanjen För full av kärlek uppmärksammar IQ fenomenet, och uppmanar till att dricka smartare.

– Alla vill lyckas med sin raggning och vår utgångspunkt är att chanserna ökar om man inte är för full. Att ta ett glas kan få oss att bli mer avslappnade och självsäkra, men det kan lätt bli fler och för många, säger Åsa Markén, varumärkesstrateg på IQ.

I reklamfilmerna möter vi olika situationer när det kan bli en drink för mycket, till exempel en första dejt, och de olika personlighetstyperna som kan väckas till liv av alkohol, nojjaren och självförtroendet.

Kampanjen är framtagen av Perfect Fools och filmerna är regisserade av Nicolina Knapp på BRF.

– Det har varit kul och lite klurigt att närma sig ett så här lustfyllt ämne tillsammans med IQ. Vi vill ju vara en klok och sansad röst utan att förstöra festen, säger Daniel Lunde, AD på Perfect Fools, i ett pressmeddelande. 

Förutom att visas upp på bio, utomhusreklam och i digitala kanaler så kommer temat också uppmärksammas i ett antal influencer- och poddsamarbeten. Målgruppen är singlar 18–40. 

Arbetsgrupp

IQ

Åsa Markén, varumärkesstrateg

Selena Bahto Sehic, projektledare

 

Perfect Fools

Copywriter: Daniel Berg

Art Director: Daniel Lunde

Designer: Mirjam Krook

Producer: Hannah Bradford

Client Lead: Maria Lundvall

Strategist: Tobias Brandt

 

Byråproducent: Mattias Colden, Always Frank

Produktionsbolag: BRF

Regissör: Nicolina Knapp

Producer: Samuel Hanh

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

IQPerfect Fools

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.