Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Järva filmfestival tar hjälp av Clear Channel för att locka besökare

Publicerad: 3 augusti 2022, 11:02

Med hjälp av Clear Channels reklamskyltar vill The Global Village locka såväl turister som barnfamiljer och Stockholmare till Järva filmfestival: ”Det måste finnas anledning och kännedom om möjligheten att mötas över ekonomiska, sociala, kulturella och geografiska gränser.”


Ämnen i artikeln:

Clear ChannelNyheterUtomhusreklam

Just nu pågår Järva filmfestival, som bjuder in till gratis utomhusbio hela veckan. Festivalen anordnas av stiftelsen The Global Village och har blivit en sommartradition, kanske speciellt för de barn och familjer som inte har råd med semesterresor och aktiviteter. Men festivalen har också ett integrationssyfte, eftersom människor från alla delar av Stockholm har chansen att mötas på fälten i Tensta och Spånga. 

– Vi kämpar för alla människors inkludering i det sociala, ekonomiska och politiska. Barnen är vår framtid och framtiden formas i dag. Genom att samla barnfamiljer från hela staden ökar vi inkluderingen, skapar glädje och minnen för sommaren. Det måste finnas anledning och kännedom om möjligheten att mötas över ekonomiska, sociala, kulturella och geografiska gränser, säger Ahmed Abdirahman, vd och grundare The Global Village.

För att locka så många som möjligt har festivalen och Clear Channel skapat en omfattande utomhuskampanj som syns runtom i Stockholm, för att locka både turister och Stockholmare.

– Med den här kampanjen får vi en enorm synlighet över hela staden och inte bara i de närmast liggande områdena.

– Järva filmfestival är ett fantastiskt initiativ som sysselsätter barn och ungdomar på sommarlovet, skapar kulturupplevelser och blir en plats för människor att mötas och umgås. Vi har en plattform som är oslagbar när det gäller att nå och engagera unga människor och med hjälp av hundratals nya digitala skyltar i Stockholm hoppas vi kunna locka riktigt många nya och återvändande besökare till festivalen, säger Claes Kugelberg, kommersiell chef på Clear Channel.

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.