Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

JCDecaux kampanjar för att stötta Sveriges krogar i coronakrisen

Publicerad: 20 Mars 2020, 12:12

Foto: JCDecaux

Coronakrisen slår hårt mot Sveriges krogar. Situationen har fått utomhusbolaget JCDecaux att lansera en kampanj under eget initiativ för att stötta branschen.


Ämnen i artikeln:

JC DecauxUtomhusreklamCoronaviruset

Coronautbrottet har ställt Sveriges krogar inför den värsta krisen någonsin, med drastiskt minskade försäljningssiffror. I en ny kampanj vill utomhusbolaget JCDecaux uppmana folk till att hjälpa krogarna igenom den tuffa perioden. Idén föddes i det enkla konstaterandet att det i princip var tomt på restaurangerna kring JCDecauxs huvudkontor. Och JCDecauxs team, liksom många andra bolag i mediebranschen, träffar sina kunder och samarbetspartners ute på restauranger över en frukost eller lunch.

– Det kommer en dag när detta lägger sig och då vill vi ha våra fantastiska krogar kvar. Vi kan alla bidra till att hålla ekonomin levande, vi får bara tänka i nya banor, säger JCDecaux vd Magnus Heljeberg i ett pressmeddelande.

LÄS MER: Är vi mottagliga för reklam under kris?

Den egna lösningen för att stötta krognäringen blev att skapa en utomhuskampanj som JCDecaux helt bekostar och gör på eget initiativ. 

Som en del av kampanjen kommer bolaget från och med måndag den 23 mars dessutom att bjuda byråer på lunch varje dag i tre veckors tid. Lunchen kommer att beställas från olika krogar och kommer att levereras till olika byråer som JCDecaux samarbetar med, en byrå varje dag. Dessutom införs egna fredagsluncher levererade till kontoren och depåerna där JCDecaux finns runtom i landet, så kunder som har möjlighet får komma och luncha på bolagets kontor. 

Kampanjen går under hashtaggen #payitforwardforsweden och JCDecauxs förhoppning är att fler ska bjuda kunder, samarbetspartners eller vänner och familj på mat från krogen. 

Kampanjen rullar från i dag fredag den 20 mars på JCDecaux Digisize och tre veckor framåt.  digitala utomhusformatet Digisize, som finns utomhus på gator och torg.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.