Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

JCDecaux och Abby Priest skapade kampanj för Childhood – på några timmar

Publicerad: 20 April 2020, 12:39

Kampanjen kommer att synas på reklamtavlor runtom i Sverige under vecka 17.

JCDecaux och reklambyrån Abby Priest vill göra en insats för barn som far illa på grund av coronaviruset – och tog fram en ny kampanj åt Childhood på en eftermiddag.


Ämnen i artikeln:

ChildhoodAbby Priest

Coronaviruset slår hårt mot många, inte minst barn och unga. I spåren av covid-19 syns en ökning av våld i nära relationer, grooming på nätet (kontakt med barn i sexuellt syfte) och ökad spridning av övergreppsmaterial, skriver JCDecaux i ett pressmeddelande. 

Därför har utomhusbolaget JCDecaux, tillsammans med reklambyrån Abby Priest, tagit fram en ny kampanj till förmån för World Childhood Foundation. På bilden syns en balkong med ett fängelseliknande stängsel runtom. Ovanför står texten ”För barn i utsatthet är corona mer än ett virus”. 

Kampanjen syns på JCDecaux´s Eurosize-serie med reklamtavlor i Sveriges 25 största städer, och den kommer att vara uppe under vecka 17. 

– Vi inledde samarbetet med Childhood och tog fram hela kampanjen inom loppet av 5–6 timmar”, säger Malin Otterström, kommunikationschef på JCDecaux, i pressmeddelande. 

– Att vi kunde ta fram den här kampanjen så snabbt beror på ett nära och bra byråsamarbete med Abby Priest och att Childhood var snabba i sina beslut, säger Malin Otterström.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

ChildhoodAbby Priest

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.