Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Johan Holmström och Gustav Egerstedt bakom nytt koncept för Taxi Stockholm

Publicerad: 30 september 2021, 13:11

Med humoristiska filmer som sticker ut vill Taxi Stockholm visa hur central plats man har i huvudstadsbornas liv.


Ämnen i artikeln:

Taxi Stockholm

På måndag lanserar Taxi Stockholm ett nytt kommunikationskoncept där varumärket med en smula absurditet och med mycket humor vill kasta ljuset på hur central betydelse som bolaget är i stockholmarens vardag.

Konceptet, som har tagits fram tillsammans med kreatörerna Johan Holmström och Gustav Egerstedt och lanseras till en början med tre filmer som alla understryker vidden av vad Taxi Stockholm kan hjälpa till med när det kört ihop sig.

Filmerna är regisserade av Gustav Sundström på Business Club Royale och kommer främst att visas i sociala medier. 

 

– Alla stockholmare vet att vi finns överallt, hela tiden för att köra dig men vi vill berätta att vi kan hjälpa till på fler sätt när det krånglar i vardagen. Vem har inte glömt ett huvud eller ett par nycklar hemma? Vem har inte hämtat en liten sagokung på dagis istället för sitt barn eller missat i kommunikationen om vems tur det är att hämta? Vi fixar, helt enkelt, kommenterar Natalia Santos på Taxi Stockholm.

 

Arbetsgrupp

Taxi Stockholm: Natalia Santos

Taxi Stockholm: Malin Novak Eriksson

Copy: Johan Holmström

AD: Gustav Egerstedt

Strateg: Daniel Berglind

Produktionsbolag: Business Club Royale

Regi: Gustav Sundström

Producent: Siamand Masoodian.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Taxi Stockholm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.