Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Julas nya kampanj ska motivera fler att bli hemmafixare

Publicerad: 9 Mars 2020, 12:39

I Julas nya kampanj ringer en ohändig son sin pappa varje gång han står inför en utmaning i hemmet.

Foto: Skärmdump.

I Julas nya reklamfilm ”Experter har också varit nybörjare” får vi möta den vuxne sonen som skaffat eget boende men ringer pappa så fort något ska fixas hemma. Kampanjen tar utgångspunkt i hemmafixarkedjans kommunikationskoncept ”Inget kan stoppa dig nu”.


Ämnen i artikeln:

GarbergsKampanj

Med kommunikationskonceptet ”Inget kan stoppa dig nu” vill Jula motivera fler att göra saker själva i hemmet. 

I den nya reklamfilmen, som är den femte under konceptet, är temat ”Julas bevingade ord”. I filmen får vi möta den vuxne sonen som skaffat eget boende men ringer pappa så fort något ska fixas hemma. Något Jula tror många känner igen sig i. 

I filmen tröttnat till slut pappa och sonen får ta sina första stapplande steg som hemmafixare. Även om det blir långt ifrån perfekt.

– Julas ambition är sänka trösklarna så att fler vågar prova och får uppleva glädjen med att fixa saker själv. Komma bort från millimeterhetsen och i stället sätta i gång med liv och lust. Vi hoppas att våra ”Bevingade ord” ska motivera ännu fler att våga, säger Jonas Järrenfors, marketing director på Jula, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen är framtagen i samarbete med Garbergs och kommer att synas i tv, digitala kanaler, radio och i Julas egna kanaler.

Arbetsgrupp

Beställare hos Jula

Marketing Director: Jonas Järrenfors

Marketing Manager: Silje Ekeberg Falk

 

Arbetsgrupp Garbergs

Projektledare: Pia Hjelt

Planner: Hugo Albrektsson

Produktionsledare: Anna Alfonzetti

AD: Mattias Dahlqvist

Copy: Johan van der Schoot/Hampus Mattson

Byråproducent: Annika Witkowska

Formgivare: Rasmus Asp

Motion graphics: Najeb Albakar

Strateg: Joakim Landin

 

Regi

Traktor

 

Produktionsbolag

Giants&Toys

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.