Kampanj
Jung gör kampanj med falufärg i guld – åt Triss
Publicerad: 17 juni 2020, 08:55
Foto: Press
I en ny kampanj för Triss har den klassiska Falufärgen blandats ut med äkta guld.
För drygt ett år sedan lanserade Triss, Svenska Spels skraplott, ett kök i guld. Nu kommer ännu ett husligt guldinitiativ, som ska illustrera vad det kan innebära att ”sätta guldkant på vardagen”.
I en ny kampanj, framtagen tillsammans med Jung Relations, har Triss skapat den egna färgen Falu Guld. Färgen är framtagen av Falu Vapen Färg, som tillverkat färg sedan 1920-talet, och kan enligt pressmeddelandet innehålla spår av äkta guld utvunnen i Falun.
– Många som plötsligt vinner på Triss svarar att de vill sätta guldkant på tillvaron och hemmet. Det handlar sällan om att köpa ett helt nytt hus, utan snarare uppgradera det man redan har. Med Falu Guld tillhandahåller vi det här behovet, så att lyx-sökare på riktigt kan sätta guldkant på husfasaden, säger Johan Svensson på Svenska Spel Tur, i ett pressmeddelande.
Guldfärgen kommer att säljas i en limiterad upplaga om 300 exemplar.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.