Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Kakan Hermansson blir syo i kampanj för Järvaveckan – matchar unga med jobb genom Instagram Stories

Publicerad: 24 maj 2021, 09:32

Järvaveckan Live och Region Stockholm går samman och erbjuder 2 001 jobb genom Bazaren Järvaveckan. Tar hjälp av Kakan Hermansson.


Ämnen i artikeln:

JärvaveckanPrimeKakan Hermansson

Pandemin har gjort det allt svårare för unga att få jobb, särskilt i utsatta områden. Att arbetslösheten ökar vill Järvaveckan belysa och ta tag i. I samarbete med Region Stockholm öppnas Bazaren Järvaveckan, 2-6 juni, med målet att erbjuda minst 2 001 jobb för unga.

Kampanjen har tagits fram tillsammans med kommunikationspartnern Prime.

– Att skicka 100-tals CV:n och få lika många autosvar tillbaka kan få vem som helst att tappa hoppet. Därför ville vi ge unga en ny möjlighet att sälja in sig själva, via ett format som dom redan använder dagligen och som dessutom ger en bättre bild av personen bakom CV:t, säger Christoffer Lind, art director Prime i en kommentar.

Med start i förra veckan till och med 6 juni kommer en av programledarna för Järvaveckan Live, Kakan Hermansson under namnet SyoKakan, att matcha unga till sitt drömjobb. Istället för ett traditionellt CV ges unga möjligheten att presentera sig själv, eventuella tidigare jobberfarenheter och önskemål på jobb, genom en Instagram story.

SyoKakan kommer sedan att para ihop utvalda personer med faktiska jobb som finns att söka på Bazaren Järvaveckan. Först ut att bli matchad är Reine-Alix Ndengeyinka, programledare för talkshowen Tjafs.

Järvaveckan Live kommer att sändas direkt från en studio i Rinkeby under 100 timmar. Ett särskilt format, Fokus på jobbet, streamas dagligen i syfte att öka kunskapen om arbetslösheten, situationen för unga i dag (särskilt unga i utsatta områden), hur unga kan ta sig in på arbetsmarknaden och vad de själva ser som hinder och möjligheter.  

 

Arbetsgrupp

Järvaveckan Live

Filip Adamo, projektledare Järvaveckan

Elvira Ahlring, SoMe-ansvarig

Håkan Durmer, SoMe


Arbetsgrupp, Prime:

Christoffer Lind, creative

Emma Björnwall, creative

Louise Moberg, creative director

Emmie Karlsson, PR

Sofie Wikander, kundansvarig

Alexander Stangel, produktionsledare


Produktionsbolag Delta:

Gustav Fromell, regissör

Johan Helmer, DOP

Ida Ahlberg, projektledare

Linda Lundgren, produktionsassistent

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.