Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Kaktusmadrass ska få fler att tänka på vad de sover på

Publicerad: 7 april 2021, 08:52

I sin första tv-kampanj vill Sova och Garbergs lyfta fram vad som döljer sig under höljet på billiga sängar.


Ämnen i artikeln:

GarbergsSova

Hösten 2019 lanserade Garbergs och Sova reklamkonceptet ”Investera i din sömn”, ett koncept som utgår från insikten om att en av tre svenskar sover dåligt men att få kopplar det till kvaliteten på sängen. Nu lanserar Sova de första rörliga enheterna inom ramen för konceptet. I filmerna visas vad som egentligen döljer sig under höljet på somliga sängar – kaktusar, betong och skräp. Produktionsbolaget bakom filmerna är Naive. 

– Vi vill fortsätta väcka tanken hos fler att kvaliteten på sömnen har att göra med kvaliteten på den säng man ligger i. Dessutom på ett sätt som engagerar, differentierar Sova och fortsätter den framgångrika resa vi är inne på både vad gäller varumärke och försäljning, säger Linda Ahnfeldt, marknadschef på Sova.

I samband med det amerikanska presidentvalet 2020 uppmärksammades och hyllades Sova och Garbergs för en Donald Trump-inspirerad kampanj om att ”bädda för oroliga nätter”. 

Arbetsgrupp

Garbergs
Projektledare: Mehrnaz Bejne

Produktionsledare: Anna Ohlsson

AD: John Lundquist Coey

Copy: Johan van der Schoot

Formgivare/Original: Ola Johansson

Designer: Najeb Albakar

 

Produktionsbolag 

Naive

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsSova

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.