Kampanj
Kaktusmadrass ska få fler att tänka på vad de sover på
Publicerad: 7 april 2021, 08:52
I sin första tv-kampanj vill Sova och Garbergs lyfta fram vad som döljer sig under höljet på billiga sängar.
Hösten 2019 lanserade Garbergs och Sova reklamkonceptet ”Investera i din sömn”, ett koncept som utgår från insikten om att en av tre svenskar sover dåligt men att få kopplar det till kvaliteten på sängen. Nu lanserar Sova de första rörliga enheterna inom ramen för konceptet. I filmerna visas vad som egentligen döljer sig under höljet på somliga sängar – kaktusar, betong och skräp. Produktionsbolaget bakom filmerna är Naive.
– Vi vill fortsätta väcka tanken hos fler att kvaliteten på sömnen har att göra med kvaliteten på den säng man ligger i. Dessutom på ett sätt som engagerar, differentierar Sova och fortsätter den framgångrika resa vi är inne på både vad gäller varumärke och försäljning, säger Linda Ahnfeldt, marknadschef på Sova.
I samband med det amerikanska presidentvalet 2020 uppmärksammades och hyllades Sova och Garbergs för en Donald Trump-inspirerad kampanj om att ”bädda för oroliga nätter”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Garbergs
Projektledare: Mehrnaz Bejne
Produktionsledare: Anna Ohlsson
AD: John Lundquist Coey
Copy: Johan van der Schoot
Formgivare/Original: Ola Johansson
Designer: Najeb Albakar
Produktionsbolag
Naive