Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Kampanjen för nya flygplanshotellet visar att i morgon är den bästa dagen

Publicerad: 10 December 2019, 09:04

Nästa år får Norden två nya flygplatshotell när Comfort Hotel slår upp portarna på Arlanda och Copenhagen Airport. Kedjan för en satsning på morgondagens resenärer som lanseras under konceptet ‘Here for tomorrow’.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjAnimal

Comfort Hotel vill kommunicera att ”morgondagen till världens bästa dag”  bortom mindfulness och carpe diem. I insiktsarbetet visade sig just denna faktor vara en stor anledning till varför människor väljer att bo på hotell i nära anknytning till flygplatser – ett bra utgångsläge och en god natts sömn som gör det enkelt för hotellgästerna ta sig an nästa dag.

– ‘Here for tomorrow’ är lika mycket ett koncept som en vision för hur känslan på hotellen kommer att vara. En bra morgondag får man inte bara genom skön service och bekvämligheter utan också med ett tydligt miljötänk och genom att vara en attraktiv arbetsplats för vår personal. Ett exempel på det är de stora miljösatsningarna som Comfort Hotel genomfört med klimatsmarta menyer, markant minskad plastanvändning och hållbart ledarskap, säger Anna Spjuth, senior vice president på Comfort Hotel i en kommentar.

Byrån Animal står bakom koncept, idé, bilder och manus. Makeriet har producerat filmerna. Kampanjen gick live i november och kommer användas som kampanjmaterial i interna och externa kanaler under kommande år. Konceptet innehåller sex hero bilder och en brand film som kommer gå utomhus, DOOH, digitalt och print.   

– Vi blev otroligt glada när vi såg briefen från Comfort Hotel. Att både ha en tydlig vision men med kreativ frihet har gjort detta projekt fantastiskt roligt för samtliga att arbeta med, vilken jag också kan se i resultatet. Ska bli grymt kul att följa kampanjen och Comfort Hotels fortsatta resa, säger Erik Lindqvist creative director på Animal i en kommentar.        

Comfort Hotel Arlanda Airport öppnar 1:e februari 2020 och Comfort Hotel Copenhagen Airport öppnar 1:e augusti 2020. 



Arbetsgrupp
Comfort Hotel
Anna Spjuth, Vice President
Jostein Rajala, General Manager Comfort Hotel Arlanda Airport
Maja Granberg, Brand Director
Oscar Sandberg, Tf Brand Director
Frida Björk, Graphic Designer  
Respina Gholinia, PR & Communication Specialist (Sverige)
Iselin Fjeld, PR & Communication Specialist (Norge)

Animal
Erik Lindqvist, Creative Director
Herman Vieweg, Art Director
Julia Eriksson, Copywriter
Victor Kanmert, Designer
Anna Fares, Account Manager
Mads Jacobsen, Business Director
Sofie Gustafsson, PR Account Director
Nermin Mohamad Ali, PR-specialist

Produktionsbolag
Vilhelm Olin - Producent

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjAnimal

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.