Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Kampanjfilm från Nike ska få fler att rösta

Publicerad: 27 Oktober 2020, 13:27

Från Nike:s kampanjfilm.

Varje röst räknas, menar sportvarumärket Nike. En vecka innan det amerikanska presidentvalet avgörs släpper de därför en kampanjfilm, med förhoppningen om att få fler att gå till valurnorna.


Ämnen i artikeln:

NikePresidentvalet 2020

Det är långt ifrån den första gången som Nike närmar sig politiken i en kampanjfilm. Nu, drygt en vecka innan det amerikanska valet avgörs, släpps kampanjfilmen med titeln ”You Can't Stop Our Voice”. Det en minut långa klippet visar bland annat sportstjärnor som LeBron James och Naomi Osaka, till rösten av skådespelaren Regina King som uppmanar tittare att göra sin röst hörd genom att rösta i valet nästa tisdag. Det skriver Campaign

Nike har även gått ihop med transportföretaget Lyft för att erbjuda rabatterade turer för medborgare i flera av de amerikanska städer som traditionellt inte har haft lika lätt att ta sig till valurnorna. De har även inlett ett samarbete med de icke vinstdrivande organisationerna Time to Vote, Rock the Vote och When We All Vote för att få fler att registrera sig för att rösta. 

Kampanjfilmen har regisserats av Hiro Murai vid Doomsday Entertainment. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

NikePresidentvalet 2020

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.