Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

fredag23.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Kändisar byter ut micken mot rester i ett ”mat-drop”

Publicerad: 9 mars 2021, 11:08

Stockholmsbon och artisten Magnus Carlson är med i kampanjen, vars mål är att få fler Stockholmare att sopsortera sina matrester.

Volts nya kampanj för Stockholm Vatten och Avfall är inspirerad av ett så kallat mic-drop.


Ämnen i artikeln:

VoltStockholm Vatten och Avfall

Drygt 40 procent av det som hamnar i Stockholmarnas soppåsar idag består av matrester som annars hade kunnat bli till bland annat biogödsel eller biogas. Det enligt Stockholm Vatten och Avfall, som nu går ut i en kampanj med målet att få fler Stockholmsbor att sopsortera. 

Till sin hjälp har de tre välkända lokalbor – och en sophämtare. 

– De flesta vill göra rätt och en insats för miljön. Och vi vill gärna göra som ”alla andra.” Genom att visa Magnus Carlson, Alexandra Pascalidou, Daniel Paris och vår sophämtare Mikael sortera – kan vi göra matavfallssortering till en självklarhet, säger Magdalena Östling, kommunikatör, Stockholm Vatten och Avfall, i ett pressmeddelande.

De välkända namnen har filmats medan de gör ett så kallad mat-drop, inspirerat av ett mic-drop. 

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Volt, som Stockholm Vatten och Avfall arbetar med sedan i höstas. Den kommer att synas på utomhustavlor, digitaltavlor, lokaltidningar, i DR-utskick och på sociala medier. 

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.