Kampanj
Känslor i centrum när NK:s padelbanor lanserar kampanj med profilerade kunder
Publicerad: 23 mars 2023, 09:13
För tre år sedan invigdes NK:s padelanläggning mitt i padelboomen. Sedan dess har flera anläggningar runtom i landet kastat in handduken, men Ascaro Padel & Social satsar med en reklamkampanj framtagen av PPP-byråerna Rodolfo och Oh My.
Under de första två åren handlade marknadsföringen från Ascaro till stor del om att skapa pr genom olika samarbeten och kring de profilerade delägarna, exempelvis Aviciis förre manager Ash Pournouri, modeprofilen Oscar Arrsjö, techmiljadären Henrik Persson Ekdahl och inte minst Prins Carl Philip. Från att ha fokuserat på att bygga kännedom hos målgruppen handlar det nu om att berätta att säsongen är igång.
– Jag spelar en del padel och det som jag tycker utmärker sporten är de känslor som den framkallar hos spelarna, inte alltid smickrande om man skulle se sig själv i spegeln, säger Ludwig Jonsson, medgrundare av Rodolfo och den som har varit kreativt ansvarig för säsongspremiärskampanjen i en kommentar.
Flera spelare har vittnat om att padel framkallar känslor, den mest profilerade är troligtvis programledaren Fredrik Wikingsson som i sin podd ofta berättar om sina vredesutbrott och mindre överlagda ord under matcherna.
– Jag tror att många kan relatera till att padel framkallar både det bästa och det sämsta i ens humör. Detta ville vi ta fasta på i vår kampanj och mig veterligen har inte padel skildrats så som vi har gjort denna gång, konstaterar Ludwig Jonsson som till sin hjälp har haft sin ordinarie padelpartner Christian Albinsson, medgrundare av People People People där byråer som Spoon, Oh My, Trickle, Fuze, Post, Rodolfo med flera ingår.
Kampanjen består av bilder som anspelar på just känslor i samband med padel och flera av Ascaros medlemmar har blivit porträtterade av fotografen Niklas Nyman. Bland modellerna märks exempelvis programledaren Karin Frick, fotbollslegendaren Patrik ”Bjärred” Andersson och entreprenören Konrad Bergström. Kampanjen kommer att rulla i sociala medier, utomhusreklam samt via olika partnersamarbeten.
Arbetsgrupp
Beställare: Linnea Petersson, ASCARO
Kreativt ansvarig: Ludwig Jonsson, Rodolfo
Fotograf: Niklas Nyman
Allt-i-allo: Christian Albinsson, Oh My & Fuze
AD: Daniella Näslund, Oh My
AD: Sandra Bergström, Oh My