Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Karantänen i Italien lättas upp efter 55 dagar – ljudkampanj väcker minnena av ett livligt Neapel

Publicerad: 4 Maj 2020, 10:28

Med svartvita bilder och inspelningar från en livlig piazza hoppas Low kunna väcka italienarnas minnen av Neapel.


Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis Network

55 dagar. Så länge har Italien befunnit sig i en nedstängning på grund av coronaviruset. Först under måndagen den fjärde maj har restriktionerna lättats och parker och mindre affärsverksamheter får öppna.

Passande nog har Low, en del av den kreativa byrån The Big Now/mcgarrybowen som ingår i Dentsu Aegis-nätverketet, tagit fasta på Italienarnas längtan efter det normala i en ny Instagramkampanj för herrmodemärket Isaia. 

I tre stillbilder syns ett öde Neapel – ljudlagda med inspelningar från en levande stad. Ljuden är inspelade vid en livlig piazza i staden, och är framtagna i samarbete med NapoliSoundscape, ett projekt grundat 2013 för att ta vara på stadens ljud. 

”Varje inlägg är en inbjudan till att minnas ett lyckligt förflutet och att föreställa sig en ljus framtid, samtidigt som vi tänker på den svåra tiden just nu”, skriver man i pressmeddelandet. 

Isaia har sina rötter i Neapel och säger att bolaget kommer att komma tillbaka starkare än innan krisen. 

– Karantänen har omformat våra liv. Vi är ofta så upptagna med det dagliga livet att vi inte hinner se allt omkring oss. Plötsligt saknar vi de ljud som tidigare kunde irriterade oss, säger Isaias vd Gianluca Isaia.

Arbetsgrupp: 

Agency: LOW a division of The Big Now/mcgarrybowen (Dentsu Aegis Network Italy)

Creative Supervisor & Copywriter: Odeya D. Bendaud

Art Director: Martina Facco

Copywriter: Caroline De Santis

Account Director: Federica De Paoli

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Dentsu Aegis Network

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.