Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Keolis väljer Vinter: Uppmanar resenärer att vaccinera sig

Publicerad: 26 november 2021, 12:41

Pandemin har varit en utmaning för kollektivtrafiken. Från att ha kommunicerat kring hur man reser för att undvika smitta gör nu bussbolaget Keolis en kampanj för att få fler att vaccinera sig.


Ämnen i artikeln:

VinterKeolis

Keolis har valt att jobba med Vinter som partner i arbetet med bolagets medarbetarresa. Employer branding-uppdraget handlar om att bygga självförtroende och stolthet bland medarbetarna, och givetvis även attrahera ny kompetens. Kampanjen i fråga skulle dels stärka arbetsgivarvarumärket och samtidigt uppmana till vaccinering. Budskapet kommuniceras av de egna medarbetarna.

– Ja, vi ville vara ett föredöme här. Vi har busstrafik i flera områden där många är ovaccinerade. Och här kanske vi kan nå fram. Det gäller att rygga de som är osäkra om att vaccinet faktiskt räddar liv, säger Karin Nilsson Malmén, kommunikationsdirektör på Keolis i Sverige i ett pressmeddelande.

– Vi valde att jobba med våra medarbetare som ambassadörer i kampanjen. Och vi valde också att visa upp den bredd av språk och kulturer som finns inom Keolis, tillägger Karin Nilsson Malmén.

Keolis har cirka 6000 anställda, de ägs av den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis.

Keolis bedriver kollektivtrafik i Jönköpings län, Stockholms län, Västra Götaland, Värmland och Dalarna. Nyligen vann man också uppdraget att sköta Upplands kollektivtrafik via UL. Under 2020 omsatte Keolis i Sverige 4,9 miljarder.

 

 

 

 

 

 

Ämnen i artikeln:

VinterKeolis

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.