Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag03.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Kicks vidareutvecklar varumärkesplattform med B-Reel

Publicerad: 10 September 2020, 11:33

Från Kicks nya reklamfilm.

Foto: Press

Skönhet för alla – det är budskapet i Kicks nya reklamfilm, framtagen tillsammans med B-Reel.


Ämnen i artikeln:

B-reelKicksB-Reel film

Skönhetskedjan Kicks investerar på nytt i att vidareutveckla varumärket, för att nå ut till en bredare målgrupp. Som en del av arbetet bygger man därför vidare på varumärkesplattformen ”More of You”, och släpper en serie filmer med budskapet att skönhet är för alla. I samband med detta arbete har Kicks inlett ett nytt samarbete med kommunikationsbyrån B-Reel som kreativ partner. BRF har producerat.

– Vi är väldigt stolta över vår starka varumärkesplattform ”More of You”, men vi känner att det nu är dags att ta den vidare där vi förstärker vårt budskap ytterligare. För oss är skönhet så mycket mer än yta. För oss handlar skönhet om att vara den du är, att våga utforska och uttrycka mer av sig själv, säger Helena Bengtson, Brand & Marketing Manager på Kicks, i ett pressmeddelande.

Från och mer denna vecka sänds de nya filmerna i tv och digitala kanaler i Sverige, Norge och Finland. De beskrivs som ett första steg i en långsiktig satsning. 

Arbetsgrupp

Kicks

Helena Bengtson, Brand & Marketing Manager

Maja Halling, Project Manager

Robin Olsson, Sr Art Director

 

B-Reel

Petra Albrektson

Rebekah Cabré

Andrea Dahlbäck

Andreas Godwin

Mimmi Jostell

Jesper Kling

Maria Lashari

 

BRF

Regissör: Nicolina Knapp

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-reelKicksB-Reel film

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.