Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

King gör ny kampanj åt Cancerfonden

Publicerad: 5 Juni 2020, 11:46

Beskuren bild från Cancerfondens nya kampanj.

Foto: Press

Cancerfonden hyllar framtida jubileum, fredagar, somrar och äventyr i en ny kampanj framtagen tillsammans med King.


Ämnen i artikeln:

KingCancerfonden

Cancerfonden och reklambyrån King har tillsammans tagit fram en ny kampanj för att locka fler att bli månadsgivare. I samband med det har man också tagit fram ett nytt namn för organisationens månatliga finansiärer, som nu kallas Framtidskämpar. 

– Att vara en framtidskämpe är att ge de som är sjuka mer tid att leva. Det är att kämpa för att fler ska kunna vara med om allt som framtiden bär med sig; att få barn, barnbarn, att träffa kärleken eller att fylla 50. Men i framtiden ligger också såklart de små grejorna som är livet: fredagsmys, ta en kaffe i solen eller skvallra med någon granne. En bättre framtid för alla är värd att kämpa för!, säger Pontus Ekström, Copywriter på King, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen går upp i början av juni. Den går rikstäckande utomhus och i flertalet tidningar och magasin samt på olika kanaler online.

Arbetsgrupp:

Anders Widlund – Projektledare Cancerfonden

Pontus Ekström – Copywriter KING

Adam Gäfvert – Art Director KING

Per Wilson – Strateg KING

Casper Broomé/Michaela Wehtje – Planner/ KING

Katarina Bäcklund – Produktionsledare KING

Stefan Gallon – Grafisk formgivare

Erik Wåhlström – Fotograf

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

KingCancerfonden

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.