Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Kitkat pausar 85 år gamla sloganen – ber allmänheten om hjälp med uppdatering

Publicerad: 21 Oktober 2020, 09:39

Kitkat har haft sin slogan ”Have a break, have a Kitkat” i 85 år. Nu tar den en tio dagar lång paus för att återhämta sig.


I år fyller Kitkats slogan ”Have a break, have a Kitkat” 85 år. Bolaget känner dock att den, som borde vara dess starkaste varumärkestillgång, är i behov av en uppdatering. Därför inledde de i veckan en tio dagar lång paus under vilken de kommer att be sina följare att komma med förslag på hur sloganen kan uppdateras. Wunderman Thompson, som är byrån bakom tilltaget, har även tagit fram en generator som tar fram slumpmässiga slogans som liknar ”Have a break”. Generatorn fungerar vad Resumé erfar sådär...

– Som kreatör är det en ära och ett privilegium att jobba med ett så ikoniskt varumärke. Kitkats reklamhistoria är en av de mest fascinerande i världen och den relation vi har med varumärket tillhör de längsta i branschen. Även om den famösa sloganen nu tar en paus lovar vi att inte göra det innan vi säkerställt att de kommande 85 åren blir lika framgångsrika som de tidigare, säger Bas Korsten, global kreativ chef på Wunderman Thompson.

Kampanjen kommer att gå i sociala medier.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.