Kampanj
Kivra tackar av gemet i ny kampanj – vill bredda bilden av varumärket
Publicerad: 24 januari 2023, 10:46
I en ny kampanj lyfter Kivra sin uppladdningstjänst genom att tacka av bland annat gemet och häftklammern.
Kivra började som en digital brevlåda och rymmer numera en rad andra funktioner. Alltifrån digitala kvitton till uppladdningar ryms i appen – och fler tjänster lanseras inom kort.
I en ny kampanj vill bolaget kommunicera sin uppladdningstjänst som ett säkert sätt att samla allt det där som ligger i byrålådor och vindsförråd. Tjänsten är tänkt att ersätta gemen, klamrarna och alla andra fysiska tillbehör som hållit ihop landets pappersbuntar.
I ett hedrande avtackningstal hyllar Kivra sina föregångare som i så många år hållit ihop generation efter generations viktiga papper.
Kampanjen tar avstamp i Kivras nya kreativa plattform ”En bättre plats för dina viktigheter”. Syftet med plattformen är att sätta ansikte på varumärket och bredda synen på dess funktion i vardagen. Från digital brevlåda till en självklar samlingsplats för livets alla viktigheter.
– Gemet är 130 år, klammern ungefär lika gammal. Med kampanjen ”Tack för att du höll ihop Sverige” vill vi med glimten i ögat tacka för lång och trogen tjänst. Samtidigt vill vi såklart belysa att det idag finns en bättre lösning för att förvara sina viktigheter, kommenterar Kivras kreatörer Gabriella Morath och Simon Kraft kampanjen.
Kampanjen, som började rulla under helgen, ska få fler att använda Kivras uppladdningstjänst mer aktivt.