Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Klarna gör största kampanjsatsningen för Klarnakortet – en hyllning till shopping

Publicerad: 13 Oktober 2020, 08:05

I dagarna rullar Klarna ut sin största kampanj någonsin för Klarnakortet under parollen ”Shoppa med Klarna. Varsomhelst.”


Ämnen i artikeln:

ReklamKlarna

Kampanjen har tagits fram internt av Klarnas Brand Studio som teamade upp med produktionsbolaget Grand Slam Film för att skapa en uttrycksfull reklamfilm som tittaren lägger sig på minnet. I reklamfilmen bjuder Klarna in till en drömlik vintagebutik där ett kompisgäng samlas för en staycation – i provrummet.

Kampanjen kommer gå ut brett och synas i tv, utomhus, i sociala medier och digitala kanaler. I tillägg kommer också Klarnas kopplade ambassadörer ”Klarna Squad” lyfta kampanjen i sina kanaler.

– Klarnakortet är mer än bara ett kort, det är ett sätt att shoppa. Med filmen vill vi spegla möjligheterna med att blanda fördelarna med att shoppa offline, med flexibiliteten online. Där valmöjligheten står i fokus och shoppingen sker på kundens villkor, inte tvärtom, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna i Sverige i en kommentar. 

Enligt bolagets egna undersökningar är det fortfarande många som inte vet att Klarna även erbjuder ett betalkort. Nyligen lanserades Klarnakortet med ett nytt utseende och släpptes i två nya varianter; en glittrande svart med blank text och en glittrande rosa med matt text.

– Det här kortet vill synas, det vill inte gömma sig i plånboken snällt som korten du har från de andra bankerna. Att shoppa ska alltid vara en smidig upplevelse, helst bättre än du tänkt. Det ska vara smoooth och det är det med Klarna, säger Camilla Birkström, art director på Klarna i en kommentar. 

Det nya Klarnakortet syftar inte bara till att vara en visuell upplevelse för användaren, utan kommer också med en förbättrad användarupplevelse genom den parkopplade Klarna-appen.  

Klarnakortet, som lanserades redan 2018, har idag över 250 000 användare bara i Sverige.

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamKlarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.