Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Klarna i samarbete med Kakan Hermansson inför Elle-galan

Publicerad: 27 November 2019, 12:29

Kakan Hermansson frontar Klarnas satsning på Elle-galan.

Foto: Pressbild

Klarna presenterar sitt nya sponsorskap av Elle-galan 2020 med en kampanj som frontas av Kakan Hermansson.


Ämnen i artikeln:

ElleKakan HermanssonKlarna

I måndags blev det officiellt att Klarna står som sponsor till Elle-galan 2020. Tillsammans med Elle-profilen, tillika galans konferencier, Kakan Hermansson, lanserar Klarna nu en kampanj som bjuder in till 2020-års gala. Kampanjen kommer gå både i Klarnas, Elles och Kakan Hermanssons kanaler.

Inom samarbetet med Klarna kommer Elle öppna upp galan för allmänheten genom att fram till mitten av december tävla ut 30 biljetter till en mode- och shoppingintresserad målgrupp. Tävlingen startade i måndags och enligt ett pressmeddelande hade Klarna redan 24 timmar efter starten över 1000 tävlande. 

LÄS MER: ”Klarna förser shoppingsugna med tand- och armbågsskydd” 

Klarna kallar Kakan Hermansson för ”det perfekta valet” för att presentera bolagets sponsorskap av Elle-galan. 

– Både hennes energi och personlighet är fantastisk och sedan har hon även en humor som vi tycker stämmer väl överens med Klarna. Dessutom är hon en förebild för många och en bra representant för en av våra viktigaste målgrupper - modeintresserade kvinnor, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna i Sverige, i ett pressmeddelande. 

Sponsorskapet av Elle-galan beskrivs som Klarnas första steg mot att ta klivet från att bara vara betalningslösningar till ”att omfatta en hel värld av shoppingupplevelser”. 

Se lanseringsfilmen här. 

Förutom att vara bloggare och influencer hos Elle driver Kakan Hermansson den populära podcasten ”Under huden”. 2016 uppstod en kontrovers i samband med hennes samarbete med Audi, som utlöstes av uttalanden Kakan Hermansson tidigare gjort om polisen. Det verkar Kakan Hermanssons personliga varumärke dock inte ha tagit någon större skada av. Under åren har hon bland annat deltagit i kampanjer för Comviq, Nelly, och nu senast är hon en del av Aller Medias influencersatsning i samarbete med Always.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

ElleKakan HermanssonKlarna

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.