Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Klarna om påkostade USA-kampanjen: ”Ska utnyttja Sveriges status”

Publicerad: 4 juli 2020, 06:48

David Sandström var vd på DDB Stockholm när byrån tog fram kommunikationskonceptet ”Smoooth” för Klarna.

Foto: Viktor Fremling/Montage från den nya kampanjen

Hur ska pilsnerfilmer få Klarna att locka 12 miljoner nya kunder i USA inom loppet av ett år? Betalbolagets globala marknadsdirektör David Sandström har svaret.


Ämnen i artikeln:

David SandströmKlarna

Kultklassiker, pilsnerfilmer och något som ser ut som en Arn-kopia. När Klarna tar sats inför sin hittills största USA-kampanj är det med äldre, svenska referenser de ska övertyga amerikanerna. Kampanjen

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

David SandströmKlarna

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.