Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Klarnas e-handelsskola ska få amerikanska retailers att växa

Publicerad: 5 Februari 2020, 12:46

Genom att erbjuda amerikanska småföretagare lektioner i affärsstrategi hoppas Klarna att man ska vinna deras gunst.


Ämnen i artikeln:

KlarnaMake Your Mark

Klarnas målgrupp består inte bara av konsumenter i jakt på en smidig e-handelsupplevelse, de riktar sig även till försäljarna själva. 

Nu lanserar det svenska fintech-bolaget en e-handelsskola riktad mot den amerikanska marknaden – Klarna Deep Dive. Genom skolan är tanken att små- och medelstora företag ska lära sig mer om tre områden som driver affär – tillväxt, vinstmarginaler och lojalitet.

– Dagens konsumenter ställer allt högre krav på e-handlarna när det gäller alltifrån shoppingupplevelse till leveranser och betalningslösningar. Samtidigt är konkurrensen stenhård från jättar som Amazon med helt andra muskler än mindre aktörer. Vi vill visa att Klarna hjälper dessa företag att växa, bli lönsamma och få fler lojala kunder, säger Fredrik Thambert, marketing manager på Klarna.

Konceptet är framtaget tillsammans med contentbyrån Make your mark och framför kameran står Klarnas egna medarbetare. Förutom att publiceras på Klarnas egen sajt visas filmerna även på Youtube och Linkedin där man framöver kommer göra fler uttag inom ramen för initiativet.

– Deep Dive är ett utmärkt exempel på hur man som kund kan paketera ganska torr B2B-kommunikation till något mer tilltalande och engagerande genom att bjuda på kunskap och involvera sina medarbetare. Ett fantastiskt roligt projekt tack vare en lyhörd och snabbfotad beställare som vågar testa nya grepp, säger Karin Hallerbäck, account manager på Make Your Mark.

Arbetsgrupp

Make Your Mark:

Account director: Karin Hallerbäck

Head of video production: Linn Svalin

Production manager: Agnes Nobel 

Video editor: Anton Häggman Munsterhjelm

Editor: Niklas Eriksson & Terese Allert

Concept designer: Markus Hillborg

 

Ljus: Martin Grafström

Ljud: Apear sounds 

Fotografer: Daniel Hjellum & Pär Hägglund

 

Klarna: 

Framför kameran: Melissa Chien, Mikael Oldebäck, Sarah Hardin

B2B Editorial team: Fredrik Thambert, Isabella Ahmadi, Louise Lindberg,

Simon Falk

Designer: Damian Goreczny

Website: Viktor Kättström

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

KlarnaMake Your Mark

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.