Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 3 mars 2020, 08:51
I kampanjen återanvänder Nordiska kompaniet och Garbergs NK-grundaren Josef Sachs slogan ”Först med det senaste”.
Varuhuset Nordiska Kompaniet, i folkmun NK, har de senaste åren kampanjat på temat klassiska modetrender i modern tappning. Sommaren 2019 klev Karin Wickberg in som ny marknadschef för varuhuset men konceptet tycks ändå ligga fast.
När NK tillsammans med Garbergs nu lanserar sin vårkampanj gör man det med en slogan myntad 1902 av varuhusets grundare Josef Sachs – ”Först med det senaste”.
– Flera av plaggen och varumärkena som är hetast i dag, är långt ifrån några nykomlingar på NK. Det var en lyx i sig att få botanisera bland NK:s tidigare arkivmaterial och upptäcka hur tidiga de var med sådant som idag ses som klassiker eller är den senaste trenden, säger Mattias Dahlqvist, art director på Garbergs, i ett pressmeddelande.
I kampanjen, som går utomhus och digitalt, har Garbergs fogat samman arkivbilder på klassiska outfits med bilder på de nya kollektionerna. Bilderna är tagna av fotografen Peter Gehrke.
– På NK har vi sedan starten 1902 erbjudit våra besökare en internationell miljö och en unik shoppingupplevelse. De senaste åren har vi vässat vårt erbjudande och nu välkomnar vi alla våra kunder, nya som trogna, att uppleva vårt nyrenoverade varuhus. Under året kommer ännu fler spännande varumärken och koncept som ytterligare befäster vår position som ett varuhus i världsklass, säger Karin Wickberg, marknadschef på NK.
Målet med kampanjen är att locka ytterligare besökare till det nyrustade varuhuset.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp Garbergs:
AD: Mattias Dahqvist
AD: Malin von Werder, Garbergs Malmö
Copy: Malin Wikerberg , Garbergs Malmö
Formgivare: Lowe Steiner
Projektledare: Mehrnaz Bejne
Produktionsledare: Birgitta Bergström
Original: Carola Edlund
Post/Klippare: Iris Rylander, Garbergs film
Byråproducent: Annika Witkowska, Garbergs film
NK:
Marknadschef: Karin Wickberg
Kampanjansvarig: Katarina Mannerström
Kampanjansvarig: Anna-Carin Holm
Produktion:
Fotograf: Peter Gehrke/LundLund
Stylist: Martin Almqvist/LundLund
Produktionsagent: Britta Lund/LundLund