Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Klassiker i modern tappning i NK:s vårkampanj

Publicerad: 3 Mars 2020, 08:51

I kampanjen återanvänder Nordiska kompaniet och Garbergs NK-grundaren Josef Sachs slogan ”Först med det senaste”.


Ämnen i artikeln:

Nordiska KompanietGarbergs

Varuhuset Nordiska Kompaniet, i folkmun NK, har de senaste åren kampanjat på temat klassiska modetrender i modern tappning. Sommaren 2019 klev Karin Wickberg in som ny marknadschef för varuhuset men konceptet tycks ändå ligga fast.

När NK tillsammans med Garbergs nu lanserar sin vårkampanj gör man det med en slogan myntad 1902 av varuhusets grundare Josef Sachs – ”Först med det senaste”. 

– Flera av plaggen och varumärkena som är hetast i dag, är långt ifrån några nykomlingar på NK. Det var en lyx i sig att få botanisera bland NK:s tidigare arkivmaterial och upptäcka hur tidiga de var med sådant som idag ses som klassiker eller är den senaste trenden, säger Mattias Dahlqvist, art director på Garbergs, i ett pressmeddelande.

I kampanjen, som går utomhus och digitalt, har Garbergs fogat samman arkivbilder på klassiska outfits med bilder på de nya kollektionerna. Bilderna är tagna av fotografen Peter Gehrke.

– På NK har vi sedan starten 1902 erbjudit våra besökare en internationell miljö och en unik shoppingupplevelse. De senaste åren har vi vässat vårt erbjudande och nu välkomnar vi alla våra kunder, nya som trogna, att uppleva vårt nyrenoverade varuhus. Under året kommer ännu fler spännande varumärken och koncept som ytterligare befäster vår position som ett varuhus i världsklass, säger Karin Wickberg, marknadschef på NK.

Målet med kampanjen är att locka ytterligare besökare till det nyrustade varuhuset.

 

Arbetsgrupp

Arbetsgrupp Garbergs:

AD: Mattias Dahqvist   

AD: Malin von Werder, Garbergs Malmö                                                                        

Copy: Malin Wikerberg , Garbergs Malmö

Formgivare: Lowe Steiner

Projektledare: Mehrnaz Bejne

Produktionsledare: Birgitta Bergström

Original: Carola Edlund

Post/Klippare: Iris Rylander, Garbergs film

Byråproducent: Annika Witkowska, Garbergs film

NK:

Marknadschef: Karin Wickberg

Kampanjansvarig: Katarina Mannerström

Kampanjansvarig: Anna-Carin Holm

Produktion:

Fotograf: Peter Gehrke/LundLund

Stylist: Martin Almqvist/LundLund

Produktionsagent: Britta Lund/LundLund

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nordiska KompanietGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.