Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

KLM botar reserädsla med kampanj om fri avbokning

Publicerad: 5 November 2020, 12:52

Från KLM:s nya kampanj

KLM släpper tyglarna för sina bokningsregler, och går i samband med det ut i en ny kampanj signerad M&C Saatchi. ”Idén är en blinkning till en riktig filmklassiker som även ger associationer till resor på vintern”, säger Linda Elers, Creative Director på M&C Saatchi.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiKLM

Flygbranschen hör till en av de industrier som drabbats hårdast av coronaviruset, vilket även märks av nu under pandemins andra våg. Det svenska utrikesdepartementet avråder fortfarande från resor i flera europeiska länder, samt icke nödvända resor till länder utanför EU, EES och Schengen. 

För att få fler att våga resa trots pandemin lanserar det fransk-nederländska flygbolaget KLM nu öppet köp på sina flygbiljetter. Ända fram till dagen före avresan man biljetten bokas av, med full återbetalning. 

– Vi vet att många längtar efter att kunna resa igen. Många drömmer också om att hälsa på nära och kära över jul eller umgås under sportlovet. Och är det något vi alla behöver just nu, så är det ju att ha något att se framemot. För att ge våra kunder den möjligheten inför vi nu öppet köp på alla våra flygbiljetter, utan extra kostnad. Så att de tryggt kan boka en efterlängtad resa i vetskap om att planerna kan ändras, eller bokas av, i sista stund om det av någon anledning inte längre kännas rätt att resa, säger Maria Hagelberg, marknadschef på Air France-KLM North Europe, i ett pressmeddelande.

Kampanjen kommer att synas som online video, helsideannons, radio, sociala medier och digitala displays. Den är framtagen tillsammans med M&C Saatchi, KLM:s kreativa byråpartner i Norden. 

– Det här är en så bra och generös tjänst, så vi ville inte krångla till det. Vi vill helt enkelt att människor ska känna att de vågar boka utan att vara rädda. Idén är en blinkning till en riktig filmklassiker som även ger associationer till resor på vintern, säger Linda Elers, Creative Director på M&C Saatchi.

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiKLM

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.