Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Helena Westin (Komm) och Björn Rietz (Rietz) är två av hjärnorna bakom kampanjen #kavlaupp. Casper Törnblom (500) och Ulf Berlin (Silver) är kritiska.

Foto: Mattias Edwall / Montage av Resumé.

Kommunikation på liv och död? Vi synar effekten av #kavlaupp

”Kavla upp” är en av årets största och mest omtalade reklamkampanjer. Men har den haft någon betydelse för vaccineringen mot covid-19? Vi har frågat kampanjmakarna, kampanjskeptikerna och svenska folket.

Publicerad: 16 oktober 2021, 05:30

Janne Sundling

1936 skrev science fiction-författaren H.G. Wells ”The brain of the world”, där han drömde om en ”världshjärna” som enligt hans idé fysiskt skulle samla och tillgängliggöra all vår kunskap. Och

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

#kavlauppKOMMBjörn RietzHelena WestinCasper Törnblom500 SthlmUlf BerlinSilverCoronavirusetNovusFolkhälsomyndighetenPetter StordalenDaniel EkMats QvibergClear ChannelAnders TegnellCovid-19CoronaJonas GardellJens LapidusCamilla Läckberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.