Kampanj
Kör av bönder ska sätta Arla Ko på kartan
Publicerad: 3 juli 2023, 08:20
Arlas nya kampanj.
Foto: Pressbild
Björn Afzelius klassiker "Sång till friheten" får nytt liv när den framförs av Arlas bönder. Syftet är att kasta ljus på den klassiska ikoniska röda kossan.
Kampanjen går under ett nytt koncept för Arla Ko, under parollen "Det finaste vi har". Det i sin tur härstammar från det gamla ordspråket "Det finaste man har, det sätter man på bordet".
Med konceptet vill Arla Ko visa att produkter som exempelvis grädde, filmjölk och mjölk har haft en "självklart plats" på köksbordet.
– Det här är vårt sätt att påminna om att ikoniska varumärken som Arla Ko bara kan skapas tillsammans, och att det är något som sker under lång tid. Men vi vill vi inte kalla det för en typisk nostalgikampanj. Det här är verkligen en hyllning till såväl Arla-bönderna, som till våra mest älskade produkter och såklart alla som köper dem varje dag”, säger Lina Jensfelt, senior brand manager på Arla, i ett pressmeddelande.
Det nya konceptet för Arla Ko är framtaget av Arlas inhousebyrå The Barn.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
The Barn:
Cecilia Claeson Flink, Projektledare
Henrik Boavida Åkerman, Projektledare
Nina Salo Åseskog, Production Lead
Vanda Wide, Copywriter
Victor Stenström, Art Director
Norbert Pelka, Art Director
Amelia Funk, Produktionsledare
Sara Johansson, Strategic Media Lead
Arla:
Matthew Walker, Head of Marketing
Konrad von Otter, Director Arla Brand
Lina Jensfelt, Senior Brand Manager
Sara Borg, Brand Manager Arla KO
Fredrik Larm, Eventansvarig
B-Reel Films:
Mikael Marcimain, Regissör
Joel Ekström, Regissör
Joe Maples, Fotograf
Mats Wolgers, Producent
Flickorna Larsson:
Beata Harryson, regissör
Kets Alexius Eklund, ljuddesign/producent
Stillbild:
Faramaz Gosheh, Fotograf Skarp Agent
Event:
Le Pacte
Influencerbyrå:
Nine