Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Korpen gör första kampanjen på länge

Publicerad: 9 Oktober 2020, 11:46

För många är Korpen bara fotboll. I en ny kampanj från Bloomy vill motionsförbundet visa att det är långt ifrån hela sanningen.


Ämnen i artikeln:

Bloomy IdeasReklamfilmSlutet är nära

Rörelsen Korpen har funnits sedan 1945 och bygger fortfarande på samma syfte: Att se till att vi svenskar ska må bättre genom att motionera mera. Däremot har utmaningarna sett olika ut genom åren. I dag, med en hel generation framför skärmar, blir mer motion en av samhällets viktigaste utmaningar.  

Korpen ser detta som ett stort samhällsproblem där mer motion i samhället skulle ge enorma vinster.

Under 2020 har Bloomy tillsammans med Korpen arbetat med att skapa berättelsen om vilka Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet verkligen är, vad de gör och vad de står för.

– Första steget på resan har varit att förtydliga vår position genom att ta tillbaks hela vårt namn: Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet. Det förklarar på ett bättre sätt vilka vi är. Dessutom lanserar vi en film som förhoppningsvis ska påminna alla där ute om den där grymma känslan av att röra på sig tillsammans med kompisar, berättar Erik Eng marknadsstrateg för Korpen i en kommentar.

Med en gammal vision och en ny strategi ska Korpen få Sverige att röra på sig lite mer tillsammans med kommunikationsbyrån Bloomy som tagit fram förbundets första stora kampanj på väldigt länge.

– Det här är ett viktigt, skitkul och ärofyllt uppdrag som kräver både långsiktig effektiv kommunikation, och som på riktigt får oss att skapa nya vanor. Vi vill inte använda pekpinnar utan väcka liv i känslan av att träna tillsammans  - allvaret, skratten, tacklingarna, utandningen, kramarna och vattenpauserna med kompisar. Kampanjen ska påminna alla där ute om den där känslan. Och berätta att Korpen finns här för att göra det enklare att komma igång, oavsett aktivitet säger Frida Thunholm, kreatör på Bloomy i en kommentar.

 

 

Arbetsgrupp

Korpen Svenska motionsidrottsförbudet

Erik Eng, Marknadsstrateg

Sofia Melander, Projektledare

Simon Ruuth, Projektledare

Camilla Waltin, Kommunikatör

Magnus Dahlberg, Kommunikatör

 

Arbetsgrupp Bloomy

Frida Thunholm, Kreatör

Marcus Holmlund, Kreatör

Li-Lie Chemnitz, Projektledare

 

Produktionsbolag Slutet är nära

Alexandros Bakos, Exekutiv producent

Jesper Karlsson, Regissör

Mathilda Altho, Producent

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.