Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Kräsna småföretagare tar plats i ny kampanj från Froda

Publicerad: 15 juni 2022, 11:16

I centrum för kampanjen står dialog mellan kräsna gäster och tillmötesgående servitörer.

Foto: Fotograf: Daniel Griffel

I en ny kampanj – framtagen tillsammans med Volt – leker fintech-bolaget Froda med vår tids mest kräsna konsumenter: de allergiska och intoleranta restaurangbesökarna.


Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjKreditmarknadsföring

Fintech-bolaget Froda vill utmana inom sin kategori genom att erbjuda finansiering till entreprenörer med låg ränta och en transparent, digitaliserad låneprocess.

Efter en första varumärksinriktad kampanj som gått på tv, under vintern och våren, lanserar Froda nu en ny kampanj med fokus på att lyfta deras produktspecifika fördelar, dramatiserad i restaurangmiljö. I centrum står dialog mellan kräsna gäster och tillmötesgående servitörer. 

– Entreprenörer har rätt att vara kräsna med vad de stoppar i sina företag. Därför har vi valt att lyfta fram vårt tillväxtbaserade erbjudande, som förutom att vara ekonomiskt också känns bra i magen långt efter du tagit beslutet. Vi hoppas det ska göra ett relativt ångestladdat ämne lite lättare att smälta, säger Kajsa Lundborg, marknadsdirektör på Froda, i ett pressmeddelande. 

LÄS MER: Froda hyllar företagsmammor på mors dag

I filmerna, som regisserats av Tobias Bergman på Acne Film, kastas tittaren in i en dialog mellan gäst och servitörmellan gäst och servitör, i scenarion som känns igen för den som någon gång gått på restaurang med någon som är noga med vad hen stoppar i sig. 

Samuel Skwarski och Ludvig Ehrenstråhle, kreatörer på Volt, kommenterar gemensamt:

– Vi har valt att fokusera på Frodas kunder och de barriärer som Frodas erbjudanden löser för dem, men med en kreativ twist.

Kampanjen lanseras med start vecka 23 och kommer synas i tv, OLV, radio och sociala medier.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.