Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Krav-kampanj vill att vi ska tänka på planetens ”beach body”

Publicerad: 10 Juli 2020, 06:51

Från Kravs nya kampanj.

Foto: Press

ANR BBDO:s nya kampanj för Krav är en blinkning till konceptet strandform.


Ämnen i artikeln:

AcneANR BBDO

Nu släpps en uppföljning till miljömärket Kravs nyårskampanj, där kommunikationskonceptet ”Ät bättre” först syntes. Att äta bättre innebär i Kravs fall att välja hållbar mat. 

I den nya sommarkampanjen anspelar Krav på konceptet ”beach body” – men med en tvist. Kampanjen är framtagen av ANR BBDO. 

– Strandformen handlar ju nästan alltid om hur man ser ut på stranden och allt nyttigt man ska äta för att komma dit. Men strandens form då? Ja hela planetens? Med glimten i ögat vill vi fortsätta befästa Krav som ett inkluderande varumärke och göra tunga ämnen lite mer lättsmälta. Samtidigt som vi fortsätter att bredda bilden av Kravs sortiment, säger kreatörerna Adam Stark och Katja Janford på ANR BBDO i ett pressmeddelande.

Kampanjen syns från och med nästa vecka på utomhustavlor i hela Sverige, veckotidningar, kvällstidningar och som filmer i sociala medier. Bland annat på Facebook, Instagram och Youtube. 

Arbetsgrupp

ANR BBDO:

AD: Adam Stark

Copy: Katja Janford

CD: Andreas Lönn

Produktionsledare: Hilda Carlsson

Projektledare: Malin Millbourn 

Planner: Clara Lindholm

Original: Camilla Rosenzweig

Byråproducent/Regi: André Elwin

DOP: Viktor Skogqvist

 

ACNE:

Fotograf: Felix Swensson

Producent: Karin-Axelina Rudh 

Agent: Maria Widemar 

Retusch: Linjepunkt

 

MUA: 

Lisa Ronnqvist

 

KRAV:

Kommunikationschef: Nina Halling

Strateg digital kommunikation: Eleonora Jöngren

Verkställande direktör: Anita Falkenek

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.