Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Krav vill slå mynt av vanligt nyårslöfte

Publicerad: 30 December 2019, 14:19

Att sluta äta dålig mat brukar vara ett vanligt nyårslöfte. Men det är inte alla som klarar av att följa det man sagt. Det adresserar Krav med det nya konceptet ”Ät bättre”.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Med ”Ät bättre” vill Krav ifrågasätta vad bra mat egentligen är och uppmärksamma allmänheten på att det inte behöver vara synonymt med nyttig mat utan hållbar sådan, utan Kravmärkta råvaror går förstås också bra.

– Med glimten i ögat vill vi bli en stark kontrast till alla pekpinnar och hälsotrender som florerar efter nyår. Och samtidigt passa på att bredda bilden av Krav. De flesta vet redan att det finns Kravmärkta grönsaker, men betydligt färre vet att det finns Kravmärkta pommes, exempelvis. Att stå upp för något bra samtidigt som man njuter av glass hemma i soffan, känns otroligt lustfyllt. Att tänka att man genom sitt chipsval kan göra riktig skillnad, säger kreatörerna Oscar Tiberg och Katja Janford på ANR BBDO, som tagit fram kampanjen tillsammans med Acne Photography och fotografen Felix Swensson.

”Ät bättre”-kampanjen rullar ut den 30 december och går såväl utomhus som i filmer i sociala medier och print i DN och SvD.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.