Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Krav vill utmana bilden av bra mat – serverar tre köttbullar och skruvpasta

Publicerad: 24 november 2020, 14:10

Foto: Press

Ät bättre veckan före lön – till exempel en tallrik med enbart pasta och ketchup. Det är miljömärkningen Kravs budskap, i en ny kampanj framtagen av ANR BBDO.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

I Kravs nya kampanj är huvudbudskapet att äta bättre veckan före lön. Något som enligt miljömärket innebär att äta mer hållbart och på så vis främja planeten. 

Budskapet står i en komisk kontrast mot den måltid bestående av pasta och några få köttbullar som visas upp i kampanjen. Den kommer att gå både OOH, DOOH, i sociala medier, digitala kanaler och som fem helsidor efter varandra i Göteborgsposten. 

Kampanjen är framtagen av ANR BBDO, och det är årets tredje kampanj för Krav efter att det nya kommunikationskonceptet ”Ät bättre” lanserades i början av året. 

– I somras lyckades vi öka betalningsviljan med 43%, vi känner därför att vi är på rätt spår med vår kommunikation. Genom att vara mer tillåtande och visa upp mat och matvanor som i första hand inte förknippas med hållbar mat attraherar vi fler. Ät det du vill och gillar, men välj ett hållbart alternativ, säger Malin Millbourn, projektledare på ANR BBDO, i ett pressmeddelande.

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.