Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Kravs höstkampanj: Ät bättre i skördetider

Publicerad: 27 september 2021, 13:11

Oavsett om du äter äppelpaj eller pizza, kan du äta bättre med Krav, är budskapet i den senaste kampanjfilmen.


Ämnen i artikeln:

Kravanr+1Acne

”Ät bättre i skördetider” är budskapet i anr+1:s höstkampanj för Krav. Kampanjens budskap gäller allt vi väljer att äta, men man ger extra uppmärksamhet till typiska höstprodukter.

– Oavsett om man väljer äppelpaj, lövbiff, eller pizza kan man göra ett hållbart val. Man behöver bara hålla utkik efter Krav-märket, det står för allt man behöver veta, säger Anita Falkenek, vd på Krav, i ett pressmeddelande.

Budskapet Ät bättre är Kravs kommunikationskoncept, och anr+1 har arbetat utifrån det för att attrahera nya konsumenter till Krav. Kampanjen är producerad tillsammans med Acne med byrån anr+1 bakom. Den kommer synas på sociala medier, på TV4 Play, storbildsskärmar utomhus och helsidor i print.

Arbetsgrupp

Krav

Kommunikationschef: Nina Halling

 

Anr+1

Projektledare: Malin Millbourn

Creative Director: Andreas Lönn

Strateg: Anna Celay

Produktionsledare: Jacqueline Nyman

Copywriter: Katja Janford

Grafisk form: Annica Lundqvist/Camilla Rosenzweig

Motion Graphic Designer: Jacob Nathanson

 

Acne

Producent: Agnes Carpelan

Regissör/Fotograf: Felix Swensson

Postproduktion: Acne

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kravanr+1Acne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.