Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 14 augusti 2020, 08:47
Markiz Tainton leder programmen tillsammans med Mikael Tornving.
I samband med sitt 50-årsjubileum släpper Kronfågel tre avsnitt på Youtube, där tittaren bland annat får följa med på en tidresa bland trendiga kycklingrätter.
Kycklingsproducenten Kronfågel fyller 50 år som företag, och firar det med vad som beskrivs som en ambitiös jubileumskampanj i sociala medier. Kampanjen går under namnet ”Alla tiders jubileum” och består av tre avsnitt på Youtube, ledda av Mikael Tornving och kocken Markiz Tainton. Kampanjen syftar, enligt ett pressmeddelande, till att lyfta fram bolagets roll som innovatör.
Brand engagement-byrån Minnesota har tagit fram koncept, producerat sociala medier-inlägg och avsnitten för Youtube i samarbete med Filmriding. Kampanjsidan har tagits fram i samarbete med Sunny at Sea.
– Ett jubileum ger inte bara anledning till att titta bakåt, utan även en möjlighet att kika in i framtiden. Kronfågels historia från djupfryst söndagsmiddag till dagens explosion av smaker och styckningar inspirerar. Men troligtvis är framtiden ännu intressantare, säger Pål Roos, creative director på Minnesota.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.