Kampanj
Kronfågel vill fånga den glada känslan av grillning i sommarkampanjen
Publicerad: 15 maj 2023, 09:09
Foto: Kampanjbild
Med budskapet ”Håll glöden vid liv!” vill varumärket nu lyfta fram glädjen i att grilla kyckling. Kampanjfilmen ackompanjeras av Eleonor Bodels låt ”Att le mot någon” från 1969.
Den nya kampanjen är framtagen i samarbete med kommunikationsbyrån Pool som under våren har anlitats som ansvarig byrå för Kronfågels kommunikation under grillsäsongen.
Uppdraget bestod i ett långsiktigt koncept för BBQ-kyckling, som skulle tas ut i film- och butiksmaterial.
– Under sommaren går både känslor och grillar varma. Vi ville fånga den där lustfyllda känslan av att allt är möjligt, när vädret är rätt, shortsen på och kycklingen ligger på grillen, säger Martin Drejenstam Johansen, copywriter på Pool i ett pressmeddelande.
Musiken i filmen är hämtad från legendaren Bengt Palmers låtskatt. ”Att le mot någon” släpptes 1969 med sångerskan Eleanor Bodel, som fick sitt stora genombrott med dunderhiten ”One way ticket”.
– Bra musik gör något med människor. Redan första gången vi hörde ”Att le mot någon” bestämde vi att den var given som tonsättning till sommarens stunder med kyckling på grillen, säger Sandra Engstrand brand communication manager på Kronfågel i en kommentar.
Kronfågels grillkampanj startar under vecka 18, digitalt och i butik.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Kronfågel:
Sandra Engstrand, Brand Communication Manager
Joacim Malmenborn, CMO
Stefan Superti, Gastronomiskt Ansvarig
Per Berthels, Art Director
Pool:
Therese Andersson, Kundansvarig
Arvid Axland, Strateg
Inez Siltala, Operativ Projektledare
Johan Pödra, Art Director
Martin Drejenstam Johansen, Copywriter
Eva Östholm, Designer
Slutet är Nära:
Jonas Hong Soo Yoon, Regissör
André Lindholm, DoP
Petra Krigström Gentile, Producent
Alexandros Bakos, Exekutiv Producent