Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanj

Kry gör stor varumärkeskampanj med fokus på patienterna

Publicerad: 13 Januari 2020, 12:02

Krys nya kampanj använder sig av en bred mediemix och kommer bland annat synas i Stockholms tunnelbana.

Foto: Pressbild

Krys nya varumärkeskampanj går under parollen ”Vi hjälper dig, hos dig”. Med kampanjen vill Kry anamma en mer emotionellt driven varumärkeskommunikation som berör.


Ämnen i artikeln:

Kry

Under förra året rekryterade vårdappen Kry en ny marknadsdirektör i Janna Winroth och en ny marknadschef i Kristoffer Stenqvist. Nu kommer den första stora kampanjen från bolagets nya marknadsteam, som beskrivs som Krys första steg mot en mer emotionellt driven varumärkeskommunikation som berör. Med den breda kampanjen hoppas Kry differentiera sig från konkurrenterna och ta en tydligare position på marknaden. 

I kampanjen, som går under parollen ”Vi hjälper dig, hos dig”, bjuder Kry in konsumenten att följa med in i Krys vardag och syftar till att visa hur hur appen bidrar till en ”mer jämställd, hållbar och tillgänglig vård för alla”. Patienternas egna berättelser har fungerat som inspirationskällor i arbetet.

LÄS MER: ”De ska styra Krys marknadsföring” 

– Att få möjlighet att hjälpa människor i deras vardag och följa med i deras liv genom de relationer vi skapar med våra patienter är fantastiskt och något som skänker både mening och stolthet. Med den här kampanjen ger vi en inblick i vad våra läkare, sjuksköterskor och pysykologer får vara en del av på jobbet, varje dag, säger Janna Winroth i ett pressmeddelande. 

Kampanjen är planerad ur ett 360-perspektiv och använder en bred mediemix där den under årets första kvartal kommer gå i tv, radio, bio, utomhus och i print, samt i digitala kanaler som sociala medier och rena performance-kanaler. 

Kampanjen är framtagen av Krys inhouseavdelning i samarbete med byrån Horseboy.

– Av förklarliga skäl kan vi inte gå in på detaljer om vår budget, men som jag ser det är det mer intressant att fokusera på effektiviteten i kommunikation och investeringar. Att köpa media kan alla göra, men att utvärdera, optimera och göra effektiva medieinvesteringar som tillsammans adderar till ett större värde än varje enskild placering i sig för varumärket är något betydligt viktigare, säger Janna Winroth. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

Kry

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.