Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Kungsörnens budskap: Det är okej att misslyckas i köket

Publicerad: 22 april 2021, 12:32

IW Edition och Kungsörnen visar hur det kan se ut när allt inte går som planerat i köket.


Ämnen i artikeln:

LantmännenIdentity Works

Det är okej att sänka axlarna i köket. Det är matvarumärket Kungsörnens budskap i en ny kampanj under konceptet ”Matglädje, helt enkelt”. 

Med två nya reklamfilmer visar Kungsörnen hur det ibland kan gå fel under matlagningen. 

– För att ytterligare stärka relationen med konsument är vi just nu inne i en långsiktig varumärkesresa med Kungsörnen-varumärket. Vägen dit handlar mycket om att fokusera på matglädje genom att få tiden i köket och vid matbordet att kännas inspirerande och lustfyllt, men samtidigt kravlöst och enkelt, säger Linus Blom, nordisk mediechef på Lantmännen Cerealia, i ett pressmeddelande. 

Den nya kampanjen är liksom konceptet framtaget av IW Edition. Filmerna har tagits fram tillsammans med produktionsbolaget Diktator. De kommer att synas i olika digitala medier. 

– Det här med matskryt och prestationsångest finns ju överallt och det är verkligen en värld där det finns mycket att hämta. I de nya filmerna har vi valt en lite mer humoristisk ton för att skapa igenkänning hos fler, säger Ida Colliander, copywriter på IW Edition.

Arbetsgrupp:

Beställare - Kungsörnen

Nils Nordqvist

Linus Blom

Daniel Löfgren

Ellen Runngren

 

Reklambyrå - IW Edition

Felicia Nilsson, Art Director

Ida Colliander, Copywriter

Johanna Reis, Creative Director

Katarina Bäcklund, Operativ projektledare

David Leeb, Kundansvarig

 

Produktionsbyrå - Diktator

Lode Kuylenstierna, Regissör

Per Welén, Exekutiv producent

Amelie Svenstedt, Producent

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

LantmännenIdentity Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.