Kampanj
Kungsörnens nya kampanj vill vara motpol till matskryt
Publicerad: 3 juni 2020, 07:46
Foto: Press
Kungsörnen vill få småbarnsfamiljer att känna igen sig i kampanjen ”Till dig som kämpar på”.
Ämnen i artikeln:
Identity Works2019 inledde Kungsörnen ett samarbete med varumärkesbyrån Identity Works och deras nystartade systerbyrå IW Edition. Nu lanseras den första kampanjen under det nya konceptet och varumärkeslöftet ”Matglädje, helt enkelt”, framtaget tillsammans med IW Edition.
– Trots att mat- och bakintresset är på topp, bakar och lagar vi mindre än någonsin. Inspirationsbilderna vi möts av känns mer som matskryt: det som borde vara gott och kul har förbytts i prestationsångest, säger Ellen Runngren, Nordic Concept Activation Manager på Kungsörnen, i ett pressmeddelande.
Som en motpol till detta lanserar Kungsörnen kampanjen ”Till dig som kämpar på”, som anspelar på igenkänning bland barnfamiljer, den uttalade kommunikationsmålgruppen.
Man har också uppdaterat förpackningarna.
– Vi har sett ett behov av att uppdatera och modernisera både Kungsörnens varumärkesstrategi och förpackningsdesign, för att ta oss närmare vår vision att bli Sveriges mest omtyckta mat-och bakvarumärke, säger Daniel Löfgren, Nordic Brand & Portfolio Manager på Kungsörnen.
Kampanjen kommer gå i OTV, Sociala medier och print.
Arbetsgrupp
Kungsörnen
Ellen Runngren
Daniel Löfgren
Katarina Szostak
Jenny Huber
Kristin Marmsjö
Helena Fridström
Frida Larsson
IW Edition
David Leeb, CEO/Projektledare
Johanna Reis, Creative Director/Copywriter
Kalle Berglind, Art Director
Identity Works
Marie Rudolphie, COO
Anette Brolin Berg, Client Service Director
Emma Anderbrygd, Account Manager
Giants & Toys
Jesper Ganslandt, Regissör
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.