Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Kungsörnens nya kampanj vill vara motpol till matskryt

Publicerad: 3 Juni 2020, 07:46

Foto: Press

Kungsörnen vill få småbarnsfamiljer att känna igen sig i kampanjen ”Till dig som kämpar på”.


Ämnen i artikeln:

Identity Works

2019 inledde Kungsörnen ett samarbete med varumärkesbyrån Identity Works och deras nystartade systerbyrå IW Edition. Nu lanseras den första kampanjen under det nya konceptet och varumärkeslöftet ”Matglädje, helt enkelt”, framtaget tillsammans med IW Edition. 

– Trots att mat- och bakintresset är på topp, bakar och lagar vi mindre än någonsin. Inspirationsbilderna vi möts av känns mer som matskryt: det som borde vara gott och kul har förbytts i prestationsångest, säger Ellen Runngren, Nordic Concept Activation Manager på Kungsörnen, i ett pressmeddelande. 

Som en motpol till detta lanserar Kungsörnen kampanjen ”Till dig som kämpar på”, som anspelar på igenkänning bland barnfamiljer, den uttalade kommunikationsmålgruppen. 

Man har också uppdaterat förpackningarna. 

– Vi har sett ett behov av att uppdatera och modernisera både Kungsörnens varumärkesstrategi och förpackningsdesign, för att ta oss närmare vår vision att bli Sveriges mest omtyckta mat-och bakvarumärke, säger Daniel Löfgren, Nordic Brand & Portfolio Manager på Kungsörnen.

Kampanjen kommer gå i OTV, Sociala medier och print.

Arbetsgrupp

Kungsörnen

Ellen Runngren

Daniel Löfgren

Katarina Szostak

Jenny Huber

Kristin Marmsjö

Helena Fridström

Frida Larsson

 

IW Edition

David Leeb, CEO/Projektledare

Johanna Reis, Creative Director/Copywriter

Kalle Berglind, Art Director

Identity Works

Marie Rudolphie, COO

Anette Brolin Berg, Client Service Director

Emma Anderbrygd, Account Manager

 

Giants & Toys

Jesper Ganslandt, Regissör

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Identity Works

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.