Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Kvinnlig hemlöshet i fokus för The Body Shops första stora julkampanj

Publicerad: 25 November 2020, 10:03

Kampanjen kompletteras av en miniserie för sociala medier med spoken word-poeten Rasheeda Page-Muir.


Ämnen i artikeln:

Julkampanj

Julkampanjer för kommersiella bolag handlar ofta om gemenskap, umgänge över generationsgränserna och en i allmänhet härlig julkänsla. I år har dock The Body Shop, som länge jobbat envetet med en ofta hyllad syftesdriven kommunikation, på global nivå valt en annan väg. Tillsammans med brittiska Channel 4 har de tagit fram en miniserie där fokuset ligger på kvinnlig hemlöshet, en serie som förstärks med enheter i räckviddsmedier. Kampanjserien kommer att visas i sociala medier och i centrum står den brittiska spoken word-poeten Rasheeda Page-Muir som bland annat berättar om historier om kvinnor i hemlöshet. Det är första gången i bolagets historia som The Body Shop tar fram en större julkampanj vars tyngdpunkt ligger på tv.

– Det har varit ett tufft år för många men särskilt hårt drabbade är de som inte har något hem. Många kvinnor som är eller riskerar att bli hemlösa känner ofta att deras röster inte hörs. Därför känns det fantastiskt att kunna samarbeta med Channel 4 vars vision och plattform hjälper till att sprida de här berättelserna, säger Linda Campbell, brittisk managing director för The Body Shop.

Sedan tidigare har The Body Shop ett partnerskap med paraplyorganisationen Hemlessles, en organisation som samlar grupper som jobbar för att lösa frågan om hemlöshet bland unga.

Serien är framtagen av Craft Media London och producerad av TCO London.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Julkampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.